Европейците смятат, че получават по-голяма полза от използването на онлайн източници на информация в сравнение с традиционните, показва изследване на The Boston Consulting Group. „Доходът“ на европейския потребител от електронните медии възлиза на 1100 евро, а от традиционните медии е 1000 евро на година.

Средно европеецът харчи за покупката на различни медии (книги, национална и международна преса, телевизия, кино, радио, музика, игри и социални мрежи) 600 евро на година.

Но тези разходи се откупуват три и половина пъти под формата на т. Нар. „изгода за потребителя“- как самите потребители оценяват преимуществата, получени от дейността или продукта, спрямо платената цена.

Според аналогично проучване, проведени по-рано от BCG за пазара на САЩ, американците също ценят интернет съдържанието повече. То им осигурява 967 долара на година, а традиционните медии отстъпват с 904 долара, съобщава РБК.

„Онлайн каналите стават все по- привлекателни заради уникалното съдържание, което е по-бързо и лесно за намиране. Все още изгодата за потребителите в ЕС от онлайн източниците възлиза на 40-60 процента в зависимост от страната, но тя ще расте с увеличаването на достъпа до интернет и количеството мобилни устройства (сега на всеки европеец се падат средно 2.6 такива устройства, а след три години се очаква те да са четири), обясни експертът на BCG Дин Дейвид.

Най-голяма изгода от онлайн медиите получават в Швеция (1557 евро), където на практика всички вестници имат електронни сайтове, а основните канали предлагат и онлайн съдържание.

Местната преса бе призната за най-полезната онлайн медия за европейците, като тя носи по 560 евро годишно.