Samsung Group, част от която е и Samsung Electronics Co, обяви днес, че увеличава инвестициите си за 2012 г. до рекордните 41.4 млрд. долара, което още повече очертава увеличаващото се разстояние между водещият южнокорейски конгломерат и неговите изоставащи конкуренти, пише Reuters.

Samsung, която е известна с това, че прави огромни инвестиции в нови технологии преди конкурентите си, сега залага на мобилните чипове и OLED дисплеи, за да повтори успеха си при флаш чиповете, компютърната и плоските LCD дисплеи, въпреки че мрачните перспективите за икономиката и IT инвестициите принуждава конкурентите на компанията да харчат консервативно.

Samsung Group, която е най-големият корейски бизнес конгломерат, не предоставя разбивка на тези инвестиции на стойност 47.8 трлн. вона. Анализатори обаче очакват компанията да увеличи инвестициите в мобилни чипове и в следващото поколение OLED плоски екрани.

От групата също така обявиха днес, че ще разкрият рекордните 26 000 нови работни места през тази година, в сравнение с 25 000 през миналата година. Samsung в момента има около 350 000 служители по цял свят.

Инвестициите на компанията през тази година ще бъдат във всичко- от строенето на заводи и развойна дейност до сливания, придобивания и наемане на служители.

От всички инвестиции, капиталовите разходи ще бъдат на стойност 31 трлн. вона, или с 11% повече на годишна база, заявяват от Samsung.

Около 25 трлн. вона, или 80% от капиталовите разходи, ще бъдат направени от Samsung Electronics, която е най-голямата технологична компания в света по приходи.

Samsung Electronics произвежда мобилни процесори за iPhone и iPad на Apple, както и за собствените си мобилни продукти от серията Galaxy. Подразделението й за дисплеи Samsung Mobile Display, също така е почти монополист при доставките на OLED дисплеи, които се използват основно при мобилните устройства от по-висок клас и се смята, че ще изместят LCD дисплеите при телевизорите.

Приходите от продажби на OLED дисплеи се очаква да надхвърлят 20 млрд. долара годишно до 2018 г. и да съставляват 16% от продажбите на дисплеи, в сравнение с 4% в момента според DisplaySearch.