Ново изследване сочи, че потребителите прекарват основната част от времето си, ползвайки мобилни приложения – около 85%.

В същото време същото изследване сочи, че основно се потребяват пет основни приложения – 84% от времето на потребителите е прекарвано в тях.

Вижте още: Мобилното приложение за запознанства с IPO?

Тези пет приложения са различни за различните потребители. За някои те могат да включват социални медии или игри, за други чат приложения.

Данните потвърждават негативната тенденция за разработчиците на нови приложения - потребителите могат и да инсталират голям брой приложения на смартфоните си, но ползват основно няколко.

Изследването на Nielsen сочи още, че независимо от броя на инсталираните мобилни приложения, потребителите ползват едва 26-27 от тях общо за месеца.

Най-използвани са социалните приложния и тези за комуникация, които сумарно заемат 21% от времето, в което потребителите използват „умните си телефони“. Текстовите съобщения и гласовите услуги не са отчитани.

Данните сочат също така, че малко на брой компании доминират при използването на приложения. Facebook, например, допринася за около 13% от времето, в което се ползва смартфонът, следван от Google с 12%. Други големи компании, които допълват списъка, са Amazon (3 процента), Apple (3 процента), Yahoo (2 процента), Microsoft (1 процент) и eBay (1 процент).

По категории социалните мрежи водят в класацията на ползваемост с 14%, или над 25 минути на ден.