Смартфоните убиват телевизията

2446
Смартфоните убиват телевизията

Гледаемостта на телевизията достигна своя пик през 2010 година, откогато трайно се понижава, сочи изследване на консултантската компания Nielsen Co. Големият печеливш от тогава насам са смартфоните и другите мобилни устройства.

До 2010 година броят на зрителите на традиционната телевизия е нараствал през всяка от годините от 1949 насам.

Вижте още: Мобилната реклама расте до 195 милиарда долара до четири години


Изследването е първият опит на Nielsen да измери гледането на видеосъдържание при различните устройства.

Според проучването зрителите на видео между 18 и 34 годишна възраст на смартфони, таблети и други свързани с телевизора устройства, като онлайн телевизия и игрови конзоли, са се повишили с 25% през май спрямо същия период на миналата година - до 8.5 милиона зрители на минута.

За същия период гледаемостта на традиционната телевизия се е понижила с 10%, до 8.4 милиона зрители на минута.

Разбира се, част от времето в гледане на видеосъдържание на устройствата, различни от телевизора, е посветено на телевизионни предавания.

В основната част от тези случаи обаче рекламите е можело да бъдат и са били прескачани от зрителите, заключават от консултантската компания.

„Поведението на младите дава възможност да се правят прогнози за бъдещето. Социални мрежи като Facebook, YouTube, Twitch, Tumblr, Snapchat, Reddit, WhatsApp, Instagram и др. са катализирани от употребата им от тинейджъри първоначално.

Ако искате да знаете на кои компании да залагате в бъдеще, следвайте техните рейтинги по отношение на вниманието от страна на младите“, коментират в проучването си от Nielsen.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg