Очаква се таблетите да изпреварят лаптопите по продажби до 2016 г., тъй като потребителите се обръщат към новите устройства като iPad на Apple, показва изследване на компанията NPD.

Според него таблетите ще бъдат "двигател на растежа" за пазара на мобилни компютри в следващите няколко години. Общият брой на продажбите на мобилни компютри, включително таблети, ще нарасне от 347 млн. през 2012 г. на над 809 млн. до 2017 г.

Очаква се доставките на лаптопи да се увеличат от 208 млн. през 2012 г. на 393 млн. до 2017 г., но доставките на таблети ще нараснат от 121 млн. на 416 млн. в същия период. Ключовият двигател за растежа на таблетите ще са продажбите в Северна Америка, Япония и Западна Европа, които ще обхващат 66% от доставките през 2012 г. и ще останат в границите на 60% в следващите няколко години, прогнозира NPD.

"Предпочитанието на потребителите към мобилни компютърни устройства се измества от лаптопите към таблетите, особено в зрелите пазари", заяви Ричард Шим, аналитик в NPD. "Макар границите между таблетите и лаптопите да са размити, ние очакваме развитите пазари да са основните райони на продажби на таблети. Нови играчи пускат първите си продукти на развити пазари", заявява той.

При последното си изследване на пазара на мобилните устройства за тримесечие NPD съобщи през май, че iPad на Apple има 62.8% от пазара на таблети, а Samsung е далеч на второ място със 7.5%. От тогава Google съобщи, че ще продава собствен таблет, произведен от Asus, а Microsoft показа таблет, който може да се превърне в лаптоп. Той ще бъде пуснат по-късно тази година.