Тази Коледа българинът е по-щедър при покупката на подаръци и е склонен да отдели с 40 лв повече от миналата година. Със среден бюджет за подаръци 280 лв., потребителите традиционно ще заложат на дрехи, електроника и детски играчки. Данните са от съвместно проучване на най-голямата платформа за онлайн търговия в България aukro.bg и сайта за сравняване на цени pazaruvaj.com.

С 10 на сто се е увеличил броят на потребителите, които ще избират подаръци и от интернет магазините, освен офлайн. Месец преди Коледа те са цели 79%, сочат данните от проучването.

Потребителите изтъкват като основни предимства на онлайн магазините удобството да не се редиш на опашка, наличието на по-голям избор и конкурентните цени. За 3/4 от анкетираните водещ мотив при покупка е качеството, докато само 18% считат цената за определяща.

Наблюдава се и тенденция българите все по-често да търсят подробности за продуктите в интернет, преди да направят покупка (82% от анкетираните възнамеряват да направят това).

Почти половината отговорили планират коледния шопинг максимум 2 седмици преди празника. Близо половината от потребителите очакват да се справят с покупките за ден-два, а една четвърт са готови да отделят само няколко часа.

Един потребител планира да зарадва средно шестима свои близки и приятели, според проучването. Бюджетът на дамите е около 250 лева, докато мъжете са склонни да отделят близо 300 лева.

Любопитен е фактът е, че макар и с по-малко средства, жените планират да зарадват по-голям брой хора, отколкото мъжете.

Въпреки настройката за коледно пазаруване само една четвърт от потребителите очакват да бъдат изненадани с празничните оферти и намаления.