Третата по големина в света търговска верига Tesco пусна интерактивен виртуален магазин за хранителни стоки на лондонското летище Гетуик, за да помогне на отпускарите да напазаруват със смартфоните си на връщане от ваканция, информира Ройтерс.

Tesco обяви, че този механизъм е базиран на виртуален магазин в Сеул, пуснат миналата година, който позволявал на редовните пътници да пазаруват в метрото и на автобусните спирки, като насочват мобилните си телефони към билбордове.

Пътниците от Гетуик биха могли да избегнат прибирането вкъщи при празен хладилник, като сканират снимки на продукти като мляко, хляб, сирене, вино и шоколад със смартфоните си и поръчат доставка до дома, пише БТА.

Очаква се през 2012 година британските потребители да похарчат 4,5 милиарда лири (7,02 милиарда долара), използвайки мобилните си телефони, което е увеличение с 53 процента спрямо 2011 година, според данни на Центъра за изследване на търговията на дребно.