Новата дигитална ера започна през юни 2007 година, когато Apple представи първия iPhone, посочва германското издание “Ханделсблат“, цитирано от БТА.

Опашките от чакащи клиенти бяха огромни и само за 2007 година бяха продадени 122 милиона смартфона. Според оценки на експерти през 2012 година броят на продадени смартфони ще достигне 660 милиона.

Няма съмнение, че "заразата" от малки умни устройства е обхванала света - скоро 20 процента от хората на Земята ще имат смартфон.

Старите правила не важат - вече сме свързани с виртуалния свят 24 часа в денонощието и винаги имаме достъп до фото- и видеокамери, MP3 плеър, музикален магазин, навигационна система и, разбира се, до интернет. При това, на практика навсякъде - в метрото, в колата, в хотела, на плажа. Дигиталният свят навлезе дълбоко във всекидневието ни.

Всичко това стана възможно благодарение на един простичък, но гениален трик - интелигентността на новия, мобилен свят е в големи центрове за данни. Дигиталните помощници, които всички използваме с толкова голямо удоволствие, могат да си останат глупави. Те трябва да могат единствено да работят с малки програми, така наречените приложения (Apps), които им доставят необходимата информация от центровете за данни. След това е лесно да бъдете посъветвани къде е паркирана колата, къде е най-близкият италиански ресторант и дали все още има свободни хотелски стаи.

Това, което за много потребители е благословия, за много браншове е бягство. Умните устройства, които могат всичко, променят не само нас, но и цялата икономика. В света на мобилните комуникации някои "пионерски" сектори вече губят значението си, а други излизат на дневен ред. Мобилните устройства все по-бързо променят търговията на дребно, логистиката, таксиметровите услуги.

Който не успява навреме да се приспособи към смартфон-революцията, вече е сред губещите.