Успелите българи: Любомир Георгиев от Зариба

5110
Успелите българи: Любомир Георгиев от Зариба

В днешната динамична бизнес среда брандовете трябва да бъдат все по-гъвкавки и креативни що се отнася до управлението на тяхната онлайн репутация.

В търсене на ефективно решение за изграждане на по-дълбока връзка с техните клиенти, все повече компании в световен мащаб се обръщат към гемификацията - тема, която макар и все още сравнително непозната за българската бизнес среда, предизвиква все по-голям интерес сред родните компаниите.

В тази връзка ви представяме един млад и успешен мениджър - Любомир Георгиев, маркетинг директор на Зариба, едно от най-успешните гейм студия у нас. Любомир наскоро се завърна от голяма международно изложение за мобилни игри в Шанхай - престижното China Joy.

 

Освен участието си в тази инициатива, той бе поканен и като лектор от страна на китайската корпорация OpenXLive (най-големият издател и дистрибутор за Windows Phone с над 60 мил. потребители), да присъства на GWGC2015 (Globe Windows Game Conference).

Зариба бе единствената българска компания участник на събитието, както и един от малкото европейски представители в бранша. На конференцията Любомир е запознал присъстващите с портфолиото на Зариба и с бъдещите бизнес инициативи и идеит за съвместни проекти и стъпване на азиатския пазар в посока разработване на нови стратегически канали и дистрибуция.

Черпейки от личния си опит в компанията и последните световни тенденции в мобилния свят, той ще ни разкаже за тактиките и ползите от гемификацията.

Какво най-общо представлява гемификацията?

Това са забавни игрови методи, които дават възможност на компанията да застане по-близо до своите потребители чрез по-интерактивно представяне на продуктите си. Гемификацията е ефективен маркетинг подход , който повишава лоялността на потребителите и продажбите на бранда.

Какви ползи носи гемификацията за бизнеса?

Ползите безспорно са много - по-ефективна и същевременно по-евтина реклама, по-лесно и мащабно популяризиране на бранда, по-бързо разширяване, поддържане и управление на клиентската база, достигане до по-лесна обратна връзка с клиентите.

Чрез интегрираните системи за анализ на клиентската аудитория (пол, възраст, семейно положение, интереси), компаниите достигат до важни метрики и успяват да изградят по-всеобхватна картина върху потребителското поведението и потребностите на клиентите, като по този начин могат да отговорят адекватно на нуждите на пазара, да подобрят качеството и да достигнат до по-високи нива на ангажираност на клиентите към марката.

Освен това гемификацията дава възможност за периодично информиране на потребителите за нови промоции и оферти чрез известия, генерирани в приложението.

В пъти по-евтина от скъпото екранно време, гемификацията има по-дългосрочен ефект върху клиенте и то базиран на точно определен маркет сегмент, който брандът е решил да таргетира. С гемификацията достигате до този, когото искате и когато искате.

Какви гемификейшън решения предлагате Вие като гейм студио с богат опит в сферата?

С над 10 години в гейм индустрията, Зариба разработва и успешно маркетира мобилни игри и приложения за iOS, Android, Windows.Компанията има портфолио от над 40 игри към днешна дата, много от които са попадали в Топ класациите на Apple App Store и Google Play.

През годините колегите са имали честта да си партнират с индустриални гиганти като Дисни, Samsung, LG. По отношение на гемификейшън проектите ни, ефектът, който търсим е да създадем емоционална привързаност на клиентите към бранда като работим в няколко основни насоки.

Изготвяме тематични брандирани игри или приложения, които отразяват най-популярните празници като Коледа, Великден и др. Можем също по поръчка на клиента да изготвим игра или приложение за конкретно събитие - Световно първенство, популярно местно събитие и т.н. Разработваме и изцяло нови приложения, моделирани според спецификите и целите на бизнеса.



Какви са прогнозите Ви за гемификация в България през следващите години?

Ние в Зариба получаваме все повече запитвания от корпоративни клиенти в търсене на иновативни решения за управление на клиентската си маса. Предвиждам скок у нас, особено след като фирмите масово разпознаят тази практика като по-нискобюджетен и ефективен начин за маркетиране на фона на голямата инвестиция, нужна за телевизионна реклама.

Най-важно за българските компании е да се информират добре. Това ще им даде възможност да разберат правилно механиката на гемификацията и фактът, че тя дава една много лесна възможност на брандовете да застанат на една ръка разстояние от потребителите.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...