В днешната динамична бизнес среда брандовете трябва да бъдат все по-гъвкавки и креативни що се отнася до управлението на тяхната онлайн репутация.

В търсене на ефективно решение за изграждане на по-дълбока връзка с техните клиенти, все повече компании в световен мащаб се обръщат към гемификацията - тема, която макар и все още сравнително непозната за българската бизнес среда, предизвиква все по-голям интерес сред родните компаниите.

В тази връзка ви представяме един млад и успешен мениджър - Любомир Георгиев, маркетинг директор на Зариба, едно от най-успешните гейм студия у нас. Любомир наскоро се завърна от голяма международно изложение за мобилни игри в Шанхай - престижното China Joy.

Освен участието си в тази инициатива, той бе поканен и като лектор от страна на китайската корпорация OpenXLive (най-големият издател и дистрибутор за Windows Phone с над 60 мил. потребители), да присъства на GWGC2015 (Globe Windows Game Conference).

Зариба бе единствената българска компания участник на събитието, както и един от малкото европейски представители в бранша. На конференцията Любомир е запознал присъстващите с портфолиото на Зариба и с бъдещите бизнес инициативи и идеит за съвместни проекти и стъпване на азиатския пазар в посока разработване на нови стратегически канали и дистрибуция.

Черпейки от личния си опит в компанията и последните световни тенденции в мобилния свят, той ще ни разкаже за тактиките и ползите от гемификацията.

Какво най-общо представлява гемификацията?

Това са забавни игрови методи, които дават възможност на компанията да застане по-близо до своите потребители чрез по-интерактивно представяне на продуктите си. Гемификацията е ефективен маркетинг подход , който повишава лоялността на потребителите и продажбите на бранда.

Какви ползи носи гемификацията за бизнеса?

Ползите безспорно са много - по-ефективна и същевременно по-евтина реклама, по-лесно и мащабно популяризиране на бранда, по-бързо разширяване, поддържане и управление на клиентската база, достигане до по-лесна обратна връзка с клиентите.

Чрез интегрираните системи за анализ на клиентската аудитория (пол, възраст, семейно положение, интереси), компаниите достигат до важни метрики и успяват да изградят по-всеобхватна картина върху потребителското поведението и потребностите на клиентите, като по този начин могат да отговорят адекватно на нуждите на пазара, да подобрят качеството и да достигнат до по-високи нива на ангажираност на клиентите към марката.

Освен това гемификацията дава възможност за периодично информиране на потребителите за нови промоции и оферти чрез известия, генерирани в приложението.

В пъти по-евтина от скъпото екранно време, гемификацията има по-дългосрочен ефект върху клиенте и то базиран на точно определен маркет сегмент, който брандът е решил да таргетира. С гемификацията достигате до този, когото искате и когато искате.

Какви гемификейшън решения предлагате Вие като гейм студио с богат опит в сферата?

С над 10 години в гейм индустрията, Зариба разработва и успешно маркетира мобилни игри и приложения за iOS, Android, Windows.Компанията има портфолио от над 40 игри към днешна дата, много от които са попадали в Топ класациите на Apple App Store и Google Play.

През годините колегите са имали честта да си партнират с индустриални гиганти като Дисни, Samsung, LG. По отношение на гемификейшън проектите ни, ефектът, който търсим е да създадем емоционална привързаност на клиентите към бранда като работим в няколко основни насоки.

Изготвяме тематични брандирани игри или приложения, които отразяват най-популярните празници като Коледа, Великден и др. Можем също по поръчка на клиента да изготвим игра или приложение за конкретно събитие - Световно първенство, популярно местно събитие и т.н. Разработваме и изцяло нови приложения, моделирани според спецификите и целите на бизнеса.



Какви са прогнозите Ви за гемификация в България през следващите години?

Ние в Зариба получаваме все повече запитвания от корпоративни клиенти в търсене на иновативни решения за управление на клиентската си маса. Предвиждам скок у нас, особено след като фирмите масово разпознаят тази практика като по-нискобюджетен и ефективен начин за маркетиране на фона на голямата инвестиция, нужна за телевизионна реклама.

Най-важно за българските компании е да се информират добре. Това ще им даде възможност да разберат правилно механиката на гемификацията и фактът, че тя дава една много лесна възможност на брандовете да застанат на една ръка разстояние от потребителите.