Щатският мобилен оператор Verizon ще придобие AOL за около 4.4 млрд. долара, или 50 долара на акция, обявиха двете компании.

Сделката има за цел да създаде голям нов играч на пазара на дигиталните медии чрез сливането на един от най-големите мобилни оператори с водещ създател на съдържание, според CNN.

Сделката е част от плана на Verizon да доминира в бъдещето, в което цялото съдържание от телевизионните канали до новинарските статии ще се гледа в интернет.

Купувайки AOL, Verizon получава много повече от интернет компанията от 90-те, която първа запозна американците със световната мрежа.

Днес AOL осигурява онлайн видео услуги, съдържание и реклами на 40 000 други издатели. Компанията има 600 млн. долара приходи от реклама. Тя разполага със сайтове като The Huffington Post, TechCrunch и Engadget.

Тя също така разработва собствени видео програми, насочени към потребителите на смартфони и таблети. Някои от тях имат по 15 милиона зрители, което е доста повече, отколкото много известни телевизионни предавания привличат.

След сливането AOL ще се превърне в отделно подразделение на Verizon. Главният изпълнителен на AOL Тим Армстронг пък ще запази поста си.

Сливането, което подлежи на одобрение от страна на регулаторните органи, се очаква да бъде финализирано през лятото.

Акциите на AOL вчера затвориха на цена от 50.77 долара, след като в понеделник приключиха сесията на цена от 42.59 долара.

Сделката бележи повратен момент в историята на AOL, която мнозина бяха отписали само преди няколко години.

През януари 2000 г., когато интернет все още бе относително млад и голям процент от потребителите използваха dial-up модеми, AOL и акциите й бяха на гребена на вълната.

Компанията използва това, за да сключи сделка с утвърдения медиен гигант Time Warner, собствен на CNN, HBO, Warner Bros. и редица други компании, които впоследствие бяха продадени. Сделката в крайна сметка бе обявена за едно от най-злополучните сливания в корпоративната история.

Интернет балонът скоро се спука и новата компания AOL Time Warner отчете рекордна загуба в размер на 99 млрд. долара през 2002 г. - само година след финализирането на сливането. Конгломератът в крайна сметка се раздели с подразделението си AOL през 2009 г.