Базираната в Берлин банка Number26, която работи единствено под формата на мобилно приложение, е набрала 60 000 нови клиента през първото тримесечие, с което общият им брой вече достига 160 000, според данни, обявени от изпълнителния й директор и основател Валентин Залф.

Това означава, че банката е удвоила броя на клиентите си във Франция, Гърция, Ирландия, Италия, Словакия и Испания от началото на декември. Тогава тя е разполагала с 80 000 клиента.

Стартъпът, целящ създаването на банка без граници в Европа, отвори за широката публика миналия януари.

И макар приложението все още да има относително малка клиентска база - за сравнение: Deutsche Bank има над 27 милиона потребители в целия свят - Number26 е една от най-бързо развиващите се банки в Германия.

Наблюдава се също така ускоряване на ръста. На приложението е отнело около година за регистриране на първите 100 000 клиента, но при настоящите си темпове на ръст тя се очаква да достигне 240 000 клиента през тази година.

Един от инвеститорите в компанията е Питър Тийл, основател на услугата за разплащане PayPal. Немският стартъп също така се определя като един от най-горещите в момента от изданието Fintech 50.

Стартъпът е една от новите „необанки“, набиращи все по-голяма сила в Европа. Само във Великобритания например се очаква четири нови подобни приложения да стартират през тази година - Tandem, Atom Bank, Mondo и Starling.

С какво Number26 се отличава от традиционните банки?

Това, което направихме с банкирането, е вкарването му в граници, в които то е трябвало да оперира през миналата и тази година. Опитахме се да създадем услуга за финансовия сектор, подобна на това, което е Uber в света на транспортирането, според изпълнителния директор на компанията Валентин Залф.

На първо място, преценихме, че банкирането трябва да е мобилно, а на следващо - че банковите услуги не трябва да са нещо, което мразите да ползвате, смята още Залф.

Прекарахме също така много време да обмисляме начини, чрез които да направим банкирането по-ефективен процес като цяло. Ако погледнете към големите банки, ще видите, че те ползват софтуер от края на 80-те години на миналия век.

Начинът, по който осъществяваме банкирането, в съчетание с нашето приложение, е на много по-високо технологично ниво, в сравнение с традиционните банки, допълва още основателят на компанията.

Стартирахме бизнеса си със сравнително нишови продукти – сметка и карта. В момента градим сложна инфраструктура покрай тези два продукта, като се опитваме да въведем високите си технологични стандарти и при тях.

Когато правите международен паричен превод например, не е необходимо той да се прави, както се е правил преди 30 години. Можете да го направите и през TransferWise. Ние интегрирахме тази услуга в нашата платформа, за да може тя да се ползва, без да напускате границите на приложението, твърди още Залф.

Правим същото по отношение на опциите за спестяване и инвестиции. Така потребителите ще разполагат с всичко необходимо им на едно място.