2012 WhatsApp: Не продаваме реклами, защото рекламите са нещо лошо

2014 WhatsApp: Facebook, искате да купите компанията ни за 22 млн. долара? Има сделка.

2016 WhatsApp: Ще използваме данни на WhatsApp, за да помогнем на Facebook да продава реклами.

Нещата се променят, перспективите се развиват и понякога нещо, което си мислел преди няколко години, не важи днес. Случва се постоянно, пише CNBC.

Питайте Марк Закърбърг – той имаше проблем с рекламите, които ви следят в мрежата, но вече не. Сега генералният директор на WhatsApp и член на Борда на директорите на Facebook Ян Коум изглежда върви по същия път.

През 2012 г. той публикува статия на блога си, озаглавена „Защо не продаваме реклами“. „Рекламите са не само неестетични, те са обида за интелигентността ви и прекъсват хода на мислите ви. Във всяка компания, която продава реклами, значителна част от инженерния екип прекарва деня си в събиране на данни, писане на по-добри кодове за набавяне на лична информация, в подобряване работата на сървърите, които съхраняват данните. Резултатът от всичко това е малко по-различен рекламен банер на браузъра ви или на екрана на мобилния ви телефон. Помнете, че когато има реклами, вие, потребителите, сте продуктът“.

Сега, няколко години по-късно, мисленето на Кум се е променило. Той ще споделя данни на WhatsApp с Facebook, включително телефонния номер на потребителите, по няколко причини. Една от тях е, че по тази начин социалната мрежа може да показва на регистрираните в WhatsApp по-добри реклами.

Седем блестящи стратегии, с които Закърбърг изгради FacebookОстани фокусиран върху мисията си и не мисли за минали грешки, съветва милиардерът

„Facebook може да показва по-добри предложения за приятелство и да ви изпраща по-подходящи реклами, ако имате профил при тях. Например, може да видите реклама от компания, с която вече работите, отколкото с някоя, за която никога не сте чували“.

Стандартен и неизбежен ход, след като Facebook придоби компанията. Социалната мрежа е в завидната позиция да не трябва да превръща придобивката за 22 млрд. долара в печатница за пари само за една нощ. Но е невъзможно гигантската база от потребители на WhatsApp да убегне на Facebook и тя да не се опита да я превърне... в продукт.

В същото време WhatsApp все още не показва реклами на потребителите си и продължава да обещава да не им изпраща „реклами на трети страни и спамове“. Но това е различно от обещанието никога да не показва на потребителите си каквито и да било реклами.