Бързоразвиващият се китайски производител на смарртфони – Xiaomi, води преговори за увеличаване на капитала си с 1.5 млрд. долара, което би я оценило на 40 милиарда долара. Това би било най-голямото частно набиране на капитал от това на Facebook през 2011 година.

Преговорите за увеличаване на капитала се водят с инвеститори, сред които руската интернет компания DST, която подкрепи с финансиране компании като Alibaba, Facebook и Airbnb.

Ако бъде финализирано финансирането, пазарната капитализация на едва четиригодишната китайска компания ще бъде по-голяма от тази на Sony и Lenovo, взети заедно.

Пазарната оценка ще направи Xiaomi два пъти по-скъпа от тази на най-високо оценената частна компания в Силициевата долина в момента – Uber, която набра 1.2 млрд. долара и по този начин бе оценена на 17 млрд. долара това лято.

Набиране на 1.5 млрд. долара капитал ще изравни това на Facebook през 2011 година, което оценяваше тогава социалната мрежа на 50 млрд. долара, преди да стане публична. Това бе и най-голямата сума, набрана от частна компания във финансовата история.

Щатските финансови среди са били пренебрегнати при набирането на средства от Xiaomi, като компанията е предпочела да търси инвеститори в Азия.

За сравнение, първичното публично предлагане на най-големия онлайн търговец в Китай – Alibaba, се проведе на щатския фондов пазар. Към момента оценката на компанията е над 270 млрд. долара.

През изминалия месец стана ясно, че Xiaomi е третият най-голям търговец на смартфони в света през третото тримесечие, изпреварвана единствено от Samsung и Apple.

Xiaomi е продала 17.3 млн. смартфона за трите месеца до края на септември, което е повишение от 211% спрямо същото тримесечие на предходната година. Компанията държи 5% от световните продажби.

Политиката на компанията е свързана с продажби на смартфони онлайн и минимални разходи за маркетинг и реклама, като основно набляга на социалните мрежи и специализираните форуми.