Най-големият търговец на смартфони в Китай – родната компания Xiaomi Corp., вече е с третия най-голям пазарен дял от продажбите на смартфони в света.

От компанията са повишили дела си от световния пазар на смартфони до 5.6% през третото тримесечие и за пръв път влизат в топ три на световните производители, сочат данни на Strategy Analytics.

Така тя се нарежда зад южнокорейската Samsung Electronics Co. и щатската Apple Inc, измествайки от третата позиция друга южнокорейска компания - LG Electronics Inc., с дял от 5.2%.

Виж още: Най-добрите евтини смартфони през октомври у нас

На четвърто място при производителите е друга китайска компания - Huawei Technologies Co., с дял от 5.1%.

Бързоразвиваващият се китайски производител на достъпни смартфони започна да се разширява в международен план от тази година, като се насочи първоначално към Индия и Сингапур и има планове за излизане на 10 нови пазари. Сред тях се очаква да са Русия, Малайзия, Индонезия, Тайланд, Виетнам, Турция, Мексико и Филипините.

Компанията успява да поддържа ниски цени, като държи разходите си изключително ниски и директно продава своите устройства на потребителите онлайн. Тя планира да повиши пет пъти продажбите си през следващата година - до 100 милиона смартфона.

За сравнение, делът на Samsung от световните продажби на смартфони се е понижил до 24.7 спрямо 35% през третото тримесечие на миналата година. Делът на щатския производител на луксозни смартфони – Apple, е намалял до 12.3% през третото тримесечие на тази година спрямо 13.4% година по-рано.

Усилената конкуренция на пазара на смартфони поставя сериозен въпрос пред възможността на производителите да печелят.

Хiaomi продава представителния си модел Mi 4 на цена, стартираща от 1 999 юана (326 долара), на своя уебсайт в Китай, което е близо една трета от стартовата цена на последния модел iPhone 6 на Apple в Китай.