Да работиш в отдел "Човешки ресурси" на калифорнийската компания Google не е лесно. Всяка година 1 милион души подават документи за работа в нея. Но само един на 130 успява. За сравнение, в Харвард влиза всеки четиринадесети.

По тази причина въпросите към кандидатите са важни. "Уол Стрийт Джърнъл" е получил достъп до въпросниците и възможните отговори, съобщава БГНЕС. Много от въпросите са истински загадки, а целта им е да се види реакцията на кандидата. Търсят се определени качества за всяко работно място, затова въпросниците са най-разнообразни. Пример за странен въпрос: "Намалили са ви до размер на петцентова монета и са ви сложили в миксер. Вашата телесна маса намалява пропорционално на плътността. Миксерът ще се включи след 60 секунди. Какво ще направите?".

Ключът към отговора е думата "плътност" и се оказва, че ако кандидатът насочи отговора си към нея, ще е спечелил ценни точки. Има много други като този въпрос, чиято цел не е конкретен отговор.

Примерно: "Направете план за евакуация на Сан Франциско" или "Опишете едно пиле като използвате програмен език".

В други случаи компанията е поискала поетични отговори от кандидатите като: "кое е най-красивото уравнение, което сте виждали?". По принцип не се очаква конкретен отговор, а се оценява способността на кандидатите да разсъждават творчески.

Един от най-странните въпроси е гласял следното: "Човек си бутал колата и загубил богатството си. Какво се е случило?". Един успешен кандидат отговорил простичко: "Играел е на "Монополи"." Освен бърза реакция, отговорът показвал и чувство за хумор.

С две думи, целта не е да се избере най-подготвения кандидат, а на този, който най-добре се адаптира към начина на мислене и философията на Google.