Банкиране, следене на финансовото състояние, пазаруване и търсене на работа са основните дейности, заради които потребителите ползват интернет, според ново проучване, цитирано от Ройтерс и БТА.

Почти 60 процента от хората в 24 страни са използвали глобалната мрежа, за да проверяват банковите си сметки и други финансови активи през последните 90 дни, което прави ползването на интернет с тази цел най-популярно.

Пазаруването заема второ място с 48 процента, според проучването на Ипсос (IPSOS) за Ройтерс. 41 процента от хората са използвали мрежата, за да си търсят работа.

Шведите са били най-многобройните онлайн банкери като почти 90 процента от възрастните шведи използват електронното банкиране. То е много разпространено и във Франция, Канада, Австралия, Полша, Южна Африка и Белгия, където около 75 процента от хората банкират онлайн.

Германците и британците са водещи при пазаруването онлайн. 74 процента от хората и в двете страни са си купили нещо онлайн през последните три месеца. След тях се нареждат шведите (68 процента), американците (65 процента) и южнокорейците (62 процента).