При пускането на последния модел iPhone през септември множество клиенти в САЩ носеха пачки с пари и се тълпяха на опашки, за да купят толкова смартфони, колкото Apple ще им продаде.

Това може да се случи отново.

“Видяхме това да се случва с iPhone,” казва Хорас Дедиу от Asymco, цитиран от Fortune. “Ще го видим да се случва и със златния Apple Watch.”

Повечето анализатори очакват търсенето да бъде най-голямо за часовниците на Apple, изработени от алуминий и стомана, чиито цени започват от 349 и 549 долара, респективно.

Вижте още: Apple представи официално умния си часовник

Според Дедиу обаче Уолстрийт може би подценява неосезаемата привлекателност на изработения от злато часовник за 10 000 долара. Особено като подарък. Особено в Китай, където подаряването на скъпи подаръци е традиция.

При златния часовник на Apple има и нещо друго. За разлика от стойността на един Rolex, например, която може да варира от няколко хиляди долара до десетки хиляди долари, цената на Apple Watch на всеки от световните пазари е фиксирана: тя е обявена на сайта на компанията.

“Това е като валути,” казва Дедиу. Вземете предвид местните данъци и можете да изчислите с приблизителна точност това, което той нарича “глобални възможности за арбитраж.”

Например, базовият часовник, покрит с 18-каратово розово злато, ще се продава в САЩ на цена от 10 000 долара. Същият часовник се продава на сайта на Apple в Китай за 74 800 юана (12 045 долара). Пекин налага 17% данък добавена стойност, докато в Хонконг няма такъв данък.

“Ако някой успее да вкара такъв часовник в Китай,” казва Дедиу, “те ще платят за самолетния си билет и ще им останат пари.”

Според него в Бостън все още е имало опашки за iPhone 6 Plus през януари, или близо шест месеца след излизането му на пазара. “Купувачите са основно китайци,” казва той. “Купуват ги, за да ги препродават.”

В края на април, когато започват официалните продажби на умния часовник на Apple, пред магазините в САЩ може да има купувачи с пачки от по 10 000 долара.

Този кеш ще отиде директно като печалба на Apple. Според Дедиу маржът на печалба при струващия 10 000 долара позлатен часовник може да достига 90%.

“Няма да бъда изненадан, ако в първите няколко месеца търсенето на позлатения часовник е много по-високо, отколкото сме си представяли,” казва той. “Те постоянно ще бъдат с изчерпана наличност.”