Toyota Motor ще представи 10 нови модела, задвижвани от батерии, и ще се стреми да продава 1,5 милиона електрически превозни средства годишно до 2026 г.

С тази си заявка, посочва Reuters, компанията се стреми към рязък растеж на един пазар, на който отдавна е изостанал от конкурентите си.

Най-големият автомобилен производител в света (от гледна точка на продажбите) ще създаде и ново специализирано звено, което да се фокусира върху следващото поколение електрически автомобили с батерии, заявяват от висшия мениджмънт на компанията, цитирани от информационната агенция.

Toyota, включително луксозният ѝ бранд Lexus, понастоящем има само три модела с батерии и миналата година продаде по-малко от 25 000 от тях в световен мащаб. В резултат на това инвеститори и екологични групи критикуват автомобилния производител за бавното му навлизане на пазара на електромобили, като отбелязват, че той вече е загубила позиции в сравнение с Tesla и други компании, които по-бързо са се насочили към това да отговорят на бързо нарастващото търсене.

Японският автомобилен производител контрира, че електрическите превозни средства са само една от възможностите за клиентите и че бензиновите и електрическите хибриди като Prius са по-реалистичен избор за някои пазари и потребители.

Toyota разработва “следващо поколение” електромобили Друг водещ производител - Nissan, представи физически модел на своята електрическа концепция Max-Out
"През следващите няколко години ще разширим гамата си във важната категория на електрическите автомобили с батерии", заявява главният изпълнителен директор Коджи Сато по време на първия си брифинг, откакто зае поста, но добавя, че хибридите ще останат важен стълб за развитието на производителя.

Очаква се до 2030 г. електрическите превозни средства да представляват повече от половината от общото световно производство на автомобили. Затова и включването в тази обща тенденция е от решаващо значение за Toyota. В този ред на мисли, компанията планира също така да увеличи производството си в Съединените щати, където ръстът на електромобилите изпреварва този на целия автомобилен пазар.

От Toyota съобщават, че продажбите им в САЩ са спаднали с близо 9% през първото тримесечие на 2023. За разлика от тях, General Motors Co, например, отбелязва 18% ръст. В добавка към това, американските потребители, които преминават към електрически превозни средства, в голяма степен се отказват именно от модели на Toyota и Honda Motor, показват данните на S&P Global Mobility от ноември.

"Сега, когато е време да се направи следващия голям иновативен скок, Toyota изостава и все повече хора в САЩ започват да разбират това", казва Ист Питърсън-Трухильо, активист на кампанията за чисти превозни средства към организацията с нестопанска цел Public Citizen, цитиран от Reuters.