Toyota разкри бъдещите си плановете под ръководството на новия си главен изпълнителен директор и президент, от които става ясно, че компанията най-накрая ще даде приоритет на електрификацията на портфолиото си.

В своето изявление Коджи Сато заявява, че автомобилният производител ще създаде нов тип електрически автомобили, уникални за Toyota и Lexus, луксозното подразделение на производителя, съобщава Engadget. Той също така акцентира, че компанията разработва своето "следващо поколение" електрически автомобили с батерии, които ще бъдат пуснати под марката Lexus през 2026 г.

Не е съвсем ясно какво означава "следващо поколение", но Сато посочва, че Toyota работи върху "всичко - от батерията и платформата до начина на конструиране на автомобила", като същевременно разширява настоящата си гама електрически автомобили.

Reuters на свой ред отбелязва, че Toyota е обект на критики за това, че се бави с внедряването на технологиите за електрически превозни средства и за нежеланието си да излезе извън рамките на хибридните си модели като Prius.

В отговор на тези обвинения Сато обяснява, че бавното внедряване на електромобилната технология се дължи най-вече на проблеми с комуникацията и добавя, че Toyota ще продължи своя "многопосочен" подход, което означава, че няма да се откаже от хибридните си автомобили в скоро време. На този фон обаче японският автомобилен производител възнамерява да ускори плановете си за електрически превозни средства.

Досега автомобилният производител е пуснал на пазара само един модел - bZ4X, базиран на неговата платформа e-TNGA BEV. По-рано компанията обеща, че той ще бъде първият от общо седемте електромобила, които планира да пусне до 2025 г.

Междувременно Lexus все още не е започнал продажбата на RZ - първият модел на бранда, който е създаден от нулата като електромобил.

Сиви облаци над китайския пазар на електромобили Повече от десетилетие китайското правителство субсидира покупките на електромобили, което е на път да се промени и подсказва накъде ще тръгнат китайските компании
Nissan също прави крачка напред в електрическата мобилност

Nissan представи още през 2021 г. няколко концептуални автомобила като част от обявлението, че ще инвестира 17,6 млрд. долара в разработването на електрически превозни средства през следващите няколко години. Една от представените концепции - двуместен спортен автомобил кабриолет, наречен Max-Out, тогава беше представен само като концепция, но сега компанията показа негова реална физическа версия.

Както и в концептуалния проект, електромобилът е двуместен кабриолет с фарове и кантове, които светят в различни неонови цветове. Дизайнът има смесена естетика на няколко различни научнофантастични франчайза, включително “Аватар”. Все още обаче не са ясни какви ще бъдат неговите спецификации.

Когато компанията за първи път представи Max-Out, тя обеща да разработи 23 електрифицирани автомобила и да пусне на пазара 15 от тях до 2030 г. Трябва да се отбележи, че за разлика от много други производители Nissan никога не е поемал ангажимент да премине изцяло на електрическо задвижване до края на десетилетието. Вместо това фокусът на компанията е смесен - комбинация от електрически и газови автомобили.

Nissan се стреми към пазарна комбинация от 75% електрифицирани превозни средства в Европа и 40 % електрифицирани превозни средства в САЩ и Китай.