Twitter обмисля да добави опция за платено членство за потребителите си от бизнеса и управлението, съобщава ВВС.

Сайтът за микроблогинг, който не успява да увеличи базата си от потребители в последните години, провежда допитвания, за да „оцени интереса“ към идеята. Плащащите членове на сайта ще получат достъп до разширена версия на Tweetdeck - подобрения интерфейс на Twitter, който предлага по-голяма функционалност от Twitter.com.

Компанията не съобщава за намерение да таксува редовите потребители на услугата. Но схемата за премиум членство може да осигури на Twitter нов приток от доходи в момент, когато потребителите все повече се обръщат към други мрежи, като Snapchat.

Базата от активни потребители на Twitter рязко намалява, заедно с приходите от реклама, които в момента са единственият значим източник на доходи за компанията. Twitter изпитва затруднения, въпреки значителното нарастване на пазара на онлайн реклама в последната година.

Twitter е провела допитване сред малка група от потребителите си относно идеята. „Редовно провеждаме изследване на потребителите, за да получим обратна връзка за преживяванията на хората в Twitter и за да сме по-добре информирани при вземането на инвестиционни решения за продуктите. Ще проучим различни начини да направим Tweetdeck още по-ценна за работещите хора“, съобщи компанията в комюнике.

В имейл до избрани потребители Twitter разясни как ще работи новият инструмент. „Премиум инструментът ще осигурява ценни възможности за преглед, публикации и сигнализиране, като аларми, анализ на тенденции и дейност, развити възможности за анализ, инструменти за съставяне и публикуване на текст. Всичко това в един съобразен с нуждите на потребителите екран“, отбелязва компанията.

Ако Twitter осъществи идеята за премиум акаунти, тя ще се конкурира с играчи, които вече имат установени позиции, като SocialFlow и HootSuite. Те от години предлагат подобрени начини за използване на Twitter.

Не е ясно защо компанията поема инициативата чак сега. През 2009 г. един от съоснователите й - Биз Стоун, каза, че Twitter е наела продуктов мениджър за разработване на премуим характеристики, но те така и не се осъществиха, а Стоун напусна компанията през 2011 г.