Между 1500 и 2000 км трябва да се ремонтират годишно у нас, за да имаме качествени пътища. Само за запълване на дупките са нужни около 150-250 млн. лв., сочат изчисленията на пътната камара. За сравнение целият бюджет на пътната агенция за 2010 г. е 150 млн. лв.

В страната ни има близо 20 хил. км пътища. Част от тях били на по 30-40 г. Те са преасфалтирани най-много един път и после само се кърпят. "Тракия" например е рехабилитирана за последно преди 16 г.

Рехабилитацията на километър е 250-350 хил. лв. според трасето. Кърпенето гълта по-малко - около 100 хил. лв./км. Но не било рентабилно на парче, по-добре било да се прави цялостна рехабилитация на надупчения участък. Ясно е, че парите не могат да се заделят наведнъж, но поне в началото може да стане ударно, казват от пътната камара.

През 80-те и 90-те години имаше принцип - след осмата година пътищата се преасфалтират и се полага нов износващ пласт от 4-5 см, обяснява секретарят на пътната камара Андриана Георгиева. Друга норма, която отдавна не се спазва, е, че ако кратерите са 7-10% от общата площ, то отсечката е директно за цялостен ремонт. А дупки с дълбочина 20-30 см изобщо не се кърпели.

Освен липсата на пари и климатът у нас съсипвал шосетата. Особено през зимата, когато се редува влажно със сухо време. Вторият най-силен враг на асфалта била солта.

Източник: в. 24 часа