Жестока конкуренция от 23 кандидати от цял свят се разгоря за 2-километрова отсечка от софийското Околовръстно. В надпреварата за изграждане на т. нар. западна дъга, която е 2,2 км, бяха подадени 13 оферти, повечето от които от обединения от фирми. Само три предложения са отхвърлени заради пропуски в документацията, сред които и офертата на турската “Доуш”, съобщава в. Труд.

От одобрените 10 предложения най-ниска цена предлага обединението “Трейс”, включващо “Трейс груп холд”, дъщерната му фирма “Пи ЕС Ай”, “Пътно строителство” Добрич и “Станилов”. То предлага да свърши проекта за 47,820 млн.лв. с ДДС. Само с около 1 млн. лв. по-висока е офертата на втория в наддаването - испанската “Рубау”.

Сред кандидатите са както всички по-значими български пътностроителни фирми, които са се обединили помежду си или с чужди партньори, така и компании като гръцката “Актор”, австрийските “Алпине” и “Щрабаг” и португалската “Лена”, която преди години беше кандидат за концесионер на “Тракия”. Не липсваше и оферта от руската НПО “Мостовик”, която дебютира в търг за изграждане на българска магистрала миналата седмица, подавайки документи за лот 2 от “Струма” заедно с “Доуш”.

Предмет на търга е разширението на Околовръстното от влизането на магистрала “Люлин” в София до моста над река Какач, преминавайки през пресечките с булевардите “Сливница”, “Тодор Александров” и “Европа” и “Царица Йоанна”.

Проектът е сред най-скъпите участъци на Околовръстното, тъй като се налага изграждането на кръстовище на три нива със “Сливница” и коригиране на коритото на реката.

Плановете на пътната агенция са фирмата изпълнител да бъде избрана за броени седмици и ако няма обжалване строителството да почне още това лято.

Разширението на Околовръстното на това място ще разреши само част от проблемите, и то предимно на желаещите да напуснат или да влязат в столицата в северозападна посока.

Остава тапата на “Горнобански път” между мястото, на което магистрала “Люлин” влиза в столицата и квартал “Бояна”, откъдето започва южната дъга на околовръстното. Все още не ясно кога ще се проектира и кога ще се изгради разширението и на този участък.