44 фирми са подали документи да участват в търговете за строежа на първия лот на автомагистрала „Марица". Това съобщи вчера шефът на Агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ) Божидар Йотов.

С надзора на градежа искат да се наемат други 18. 33 комплекта документи са закупени за дострояването на втория лот на аутобана към Цариград, като офертите ще бъдат отворени на 18 февруари, а за надзора на отсечката наддават 15 фирми. За изграждането на пътя от Кърджали до Подкова досега са подадени 16 оферти, уточни той.

Строителството на автомагистрала „Тракия" в отсечката от Стара Загора до Нова Загора е завършено на 22%, докато следващите две трасета от Нова Загора до Ямбол и от Ямбол до Карнобат са съответно построени на 16% и 10% към края на миналата година, каза още шефът на АПИ, отчитайки дейността на агенцията за миналата година.

Вчера стана ясно, че се преустановява изпълнението на три лота по споразумение със Световната банка. Единият от спрените проекти е рехабилитацията на Върбишкия проход, като от агенцията са предпочели да насочат усилията си по рехабилитацията на Ришкия проход.

Причината е, че оттам минава по-голямата част от трафика на тежки автомобили от Югоизточна към Северна България. Другите два лота са за пътища от местно значение в Старозагорско и Пернишко.

Спряна е и работата на почти всички лотове за ремонт на пътища по ОП „Регионално развитие", но това е направено заради студовете, поясниха от пътната агенция. При лошо време е безсмислено да се работи и така да се компрометира качеството на настилките. Работи се само по южната дъга на столичното околовръстно шосе.

През март ще бъдат изготвени апликационните форми за искане на еврофинансиране за изграждане на двата лота на аутобана „Марица", пътя Кърджали-Подкова и отсечката за връзката между магистрала „Хемус" и гара Яна.

След това ще бъдат подготвени и документите за „Струма", „Черно море" и пътя от София до Калотина. За целта транспортното и строителното министерства са подписали договор с фирма „Айкон". Друг консултант „Джаспърс" ще проверява свършената работа преди книжата да бъдат изпратени в Европейската комисия.

Източник: в. Монитор