50 лв. глоба може да отнесе таксиджия, който откаже да качи клиент. Това заявиха собствениците на някои от най-големите фирми в София, цитирани от в. "Монитор".

Те обясниха, че наказанието е предвидено в Наредба 34 на Министерския съвет, в която е записано, че таксиджията няма право да откаже курс. Това може да се случи само, ако клиентът е видимо пиян или дрогиран. Водачът може да откаже да ни вози и ако сме мръсни или водим със себе си домашни любимци.
Таксиджията има право на отказ и ако прецени, че сме заплаха за живота и сигурността му.

Последното нововъведение е, че шофьорът може да не обслужи клиент, който не иска да си сложи предпазния колан. "Естествено не може да се брои за нарушение и случай, в който шофьорът е приел заявка за адрес, а друг клиент се опитва да спре колата. Дори да се обади на диспечера на съответната фирма, таксиметровия шофьор няма да бъде глобен за това", обясни шефът на Националния съюз на превозвачите Румен Крумов.

Във всички останали случаи клиентът има право да се оплаче на дежурния телефон на таксиметровата фирма. Извинения като " не съм в тази посока" или "курсът е много кратък" не са основателни и задължително шофьорите се глобяват, категорични са собствениците на таксиметрови компании в София.

В зависимост от вътрешните правилници на фирмата, глобата, която може да отнесе шофьорът са различни. Във фирма "Ок Супертранс" наказанието е 50 лв., съобщи собственикът Георги Лазаров. Такова е наказанието и в "Такси за 1 долар". Собственикът на таксиметровата компания Ромео Цанков обясни, че досега при тях не са постъпвали подобни сигнали. Ако обаче един водач е санкциониран няколко пъти за това нарушение, може да се стигне и до неговото уволнение, обясни Цанков.

20 лв. пък е глобата за отказан курс в "СВ такси", заяви шефът на фирмата Емил Игнатов. Той добави, че всеки клиент, на когото е отказан курс без основателна причина може да подаде сигнал на специалния телефон за оплаквания, който фирмата е отворила. Ако шофьор на фирмата обаче откаже да качи клиент след 18 часа, може да се обаждат и на телефона за поръчки на "СВ такси".

"Достатъчно е клиентът да е записал номера на автомобила или на таксито и да го съобщи на дежурният диспечер. Всяка сутрин диспечерът съобщава подадените сигнали в офиса на фирмата, след което се налага глоба на съответния водач", допълни Игнатов.

Той обясни, че в повечето фирми вече се налагат и санкции за това, че таксито на определен водач е мръсно. Ако се получи такъв сигнал в таксиметровата компания, шофьорът може да отнесе глоба от 5 до 20 лв.