"М-Тел" е най-популярната българска марка за 2009 г. Това стана ясно вчера при представянето на третото издание "Супербрандс" за България. Сред най-предпочитаните чуждестранни марки е "Кока-кола".

Първоначално номинираните брандове били 1500. От тях експертно жури е елиминирало около 40%. На финала останали 500 марки, за които свободно в интернет са гласували над 10 хил. души. Вчера бяха обявени резултатите от проучването.

Водещите марки са разпределени в 29 категории, сред които са безалкохолни или спиртни напитки, технологии, автомобили, храни, телекомуникации, облекла и обувки. Сред отличените са както български, така и чужди брандове.

В условията на икономическа криза определящи при избора на марка се оказали конкурентните цени. Друг критерий, по който българинът пазарува, е мнението на приятел. Добрата реклама също може да подтикне нашенеца да ползва стока с точно определен етикет. Участниците в проучването са заявили, че са готови да платят по-висока цена, за да притежават продукт от любимата си марка.

"Тодорофф" е определена за предпочитана марка вино. Сред курортите е отличен Албена, а "Белла България" заема челното място в общата категория "храни". Най-популярната минерална вода е с марката "Девин". Българинът признавал най-много "Бургас 63" сред ракиените напитки, а най-добре замезва с месните продукти "Тандем" или салати "Кенар".

Когато стане дума за култура, нашенецът най-често споменава Народния театър "Иван Вазов".

Източник: в. Труд