За да се ускори строителството на магистрала "Люлин", ще наемем български подизпълнител, съобщи управителят на българския офис на турската "Мапа-Ченгиз" Рюштю Динчер. Това е една от 14-те мерки, които турският консорциум е представил на работна среща с ръководството на пътната агенция в петък.

Да се вкара българска фирма в строителството на закъсалата със сроковете магистрала беше предложено още преди един месец от министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов.

Динчер отказа да назове името на фирмата на този етап. Друга мярка предвижда да се увеличи персоналът, зает с изграждането на проблемния аутобан. Засега в тази дейност участват 530 работници, докарани от южната ни съседка, а трябва да станат поне 1000, посочи Динчер. Ще бъде наета и допълнително техника.

Тези мерки са част от екшън плана, който "Мапа-Ченгиз" обеща, за да преодолее закъснението. Проектът изостава с повече от половин година и има опасност да се провали, защото се финансира от програма ИСПА, която изтича през 2010 г.

От пътната агенция са се ангажирали да разрешат проблемите с пресичанията с инженерни мрежи - газопроводи, водопроводи и електропроводи, които допълнително забавят строителството, припомни Динчер.

Друг основен проблем пред изграждането на аутобана са отчуждителните процедури. Според пътната агенция най-проблемни са три незаконно построени къщи, които при започване на строителството на магистралата са били узаконени и сега не могат да се съборят, без да се плати обезщетението.

Източник:в. "Сега"