БДЖ даде ремонта на локомотиви на компания, свързана с Васил Божков

1410
БДЖ даде ремонта на локомотиви на компания, свързана с Васил Божков

БДЖ възложи ремонта на 4 локомотива на смесеното дружество с "Трансимпекс" - "БДЖ-Трансимпекс", което планира да обнови общо 30 машини, съобщи изпълнителният директор на железниците Олег Петков. Той обясни, че превозвачът вече е превел и сумата на "Трансимпекс", която се свързва с Васил Божков, но категорично отказа да посочи размера й, като се мотивира с търговска тайна. Смесеното дружество за локомотивите "Шкода" беше създадено преди две години при предишното ръководство на БДЖ и в него железниците държат 35%, като участват с терен и оборудване, а "Трансимпекс" - с парична вноска от 3.4 млн. лв, информират от в. Дневник.

С тази сделка "Трансимпекс" ще получи ремонта на 80% от електрическите локомотиви на железниците. Изборът на компанията беше направен единствено на базата, че има лиценз за ремонта на локомотиви на чешката компания. Ръководството на железниците вчера отказа да посочи колко струва ремонтът на един локомотив. По експертни оценки той е около 1 млн. евро на локомотив, което означава в пъти по-висока цена, в сравнение с тази, която се иска за обновяване на локомотивите на "Кончар".

Цените на ремонта на един локомотив не са така фантастични, както се очаква, и са нормални, като е потърсен балансът на цените на такива ремонти в региона, каза още Петков.

Експерти обясниха, че ремонтът включва монтиране на климатици в кабината на машиниста, електронни скоростомери и повишаване на мощността на двигателите. Самият ремонт отнема 30-45 дни.

На няколко заседания съветът на директорите на БДЖ разгледа предложените цени, които трябваше да бъдат защитени, и така се стигна до едни по-добри цени, каза зам.-транспортният министър Георги Петърнейчев. Законодателството не задължава БДЖ да проведе процедура за избор на акционер в смесеното дружество, което е използвано от ръководството на железниците при създаването на "БДЖ-Трансимпекс". Според Олег Петков анализът е показал, че смесеното дружество трябва да работи, защото е ефективно.

Железниците продължават да губят товари

БДЖ очаква ръст на нарастване на товарите само с 1% през 2008 г., съобщи още Олег Петков. По-ниският ръст, в сравнение с предходните години се обяснява с намаление на товарите на "Кремиковци", който е основен товародател. Прогнозите са, че пътниците ще са с 2-3% повече, в сравнение с тази година.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 663.810 0.04%
  • BGREIT 114.370 0.00%
  • BGTR30 549.430 0.03%
  • BGBX40 130.010 0.02%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1782 1.1783
  • GBP/USD 1.3436 1.3438
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9881 0.9882
  • USD/CAD 1.2776 1.2778
  • AUD/USD 0.7673 0.7674
  • USD/BGN 1.6599 1.6602
Ask Bid
  • DOW JONES 24528.14 24532.14
  • S&P500 2651.93 2652.43
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5362.98 5364.98
  • DAX 13085.45 13087.45
  • FTSE 100 7461.49 7462.99
  • ПЕТРОЛ 57.12 57.17
  • ЗЛАТО 1254.86 1255.36
  • СРЕБРО 15.90 15.93

Видео