Българският бизнес предпочита да купува лекотоварни автомобили, снабдени с уредби на метан. Като причина за това всички посочват скъпите течни горива.
Проучване на "Стандарт" показа, че по време на проведения между 14 и 22 юни "Автомобилен салон 2008" над 60% от продадените лекотоварни автомобили тип "баничарка" са на метан.

Този клас е и най-продаваният по време на изложението. Като хитови се открояват моделите на "Опел Корса" и "Комбо", "Ситроен Немо" и "Берлинго", "Пежо Партнер" и "Бипър", "Фолксваген Кади", "Рено Клио". За разлика от "баничарките" обаче по-тежко товарните коли се купуват рядко, оплакаха се изложители.

По време на "Автомобилен салон 2008" представителите на различните марки са продали между 5 и 40 автомобила.

Най-трагично е положението при автобусите, влекачите и тировете, от които ден преди края на автосалона няма продаден нито един.

Но това не плаши търговците. Според тях хората ходят на автосалона, за да се запознаят с новостите на пазара. Самите сделки с тежкотоварна техника винаги са се сключвали през първите две седмици след закриване на изложението, казаха търговци.

Посещаемостта на изложението беше по-слаба, отколкото на автосалоните за леки коли. Търговците обясняват това с факта, че изложението е специализирано и хората не идват просто да разгледат, а за да купуват.

Познаваме по-голямата част от хората тук от години, защото са ни редовни клиенти, казаха от щанда на "Ивеко". Според представителите на "Опел", по-добрият вариант е по време на автоизложенията да се показват както товарни, така и леки коли.