Богатите българи спряха да купуват и наемат луксозни самолети за бизнес полети. Това показва справка в регистъра на самолетите на Гражданската въздухоплавателна администрация.

Последната машина - "Гълфстрийм G 200", е вписана през май миналата година. Тя е на "Александров еър", авиокомпания, която се свързва с несебърския бизнесмен Чавдар Александров.

Справка в ДАКСИ показва, че той е един от собствениците. Вчера управителят на компанията за бизнес полети Николай Джамбов каза, че не се забелязва оживление в наемането на луксозни самолети.

Има застой и в купуването на леки и ултралеки летателни машини.

Преди кризата се забелязваше бум в купуването на луксозни джетове от богатите, които регистрираха и компании за бизнес полети, а наемът на самолет за час стигаше до 3000 евро. Мода сред заможните беше и покупката на малък самолет и изкарване на курсове за пилотирането му.

В регистъра почти няма записани нови леки и ултралеки машини. Но поне няма отписване на самолети от регистъра, казва Михаил Захариев, главен секретар на ГВА.

Там, където се правят по-сериозни пари от авиация, обаче се забелязва раздвижване.

Две от големите чартърни компании са удвоили самолетния си парк. "Ер Виа" е регистрирала 5 машини "Еърбъс 320" и вече има 10 самолета. Другият голям чартърен превозвач - "Бългериън ер чартър", е купил нови 5 "Макдоналд Дъглас". Паркът на тази авиокомпания е само от тези американски машини. С новите те също стават 10.

Друг авиопревозвач - "Би Ейч ер", пък е купил хеликоптери К32, които се използват за строителни цели. По този начин компанията, която доскоро се занимаваше основно с чартърни полети, влиза в строителството, коментираха от ГВА.

"Хели ер" е регистрирала два самолета L 410, които се използват за поща, малки товари и могат да превозват до 16 пътници. "Ер Скорпио" също е купила един L 410.

Източник: в. 24 часа, Снимка: Александров Еър