Брокери мамят клиенти с лъжливи обяви

548
Брокери мамят клиенти с лъжливи обяви

Брокери прилагат редица хитрости, за да привлекат клиенти да си купят жилища и офиси, установи проверка на в. Новинар. Най-често в обявите в Интернет кандидат-купувачите прочитат една цена, но след като направят оглед на място, се оказва, че тя е съвсем различна и много по-висока.

На въпроса защо в обявата брокерите не са публикували реалната цена, отговорът е “станала е грешка”. "Новинар" видя тристаен апартамент в ж-к “Белите брези”, обявен първоначално за 84 150 евро.

По време на огледа обаче се оказа, че жилището се продава за 99 000 евро. Ден по-късно офертата с атрактивната цена вече я няма. Брокери обясниха, че за подобни промени не са виновни те, а продавачите на жилищата, тъй като те през часове сменяли исканите пари с мотива, че жилищата непрекъснато поскъпват.

Независимо от това чия е вината, на хората, които са се разкарвали напразно, подлъгани от по-атрактивната оферта, няма кой да им възстанови изгубеното време и нерви, коментираха от агенции за недвижими имоти. От Комисията по защита на потребителите (КЗП) казаха, че при тях не са постъпвали оплаквания от подобен характер и не успяха да уточнят дали става въпрос за заблуждаване на кандидат-купувачите, тъй като трябвало да се подаде сигнал и чак тогава да се провери има ли нарушение.

Друг много често срещан трик за привличане на клиенти е да се пускат атрактивни обяви с отлично изглеждащи жилища на ниски цени. Клиентът звъни, но се оказва, че апартаментът е продаден “преди 5 минути”.

Като “компенсация” брокерът предлага други жилища, които по думите му “са не по-малко атрактивни от първото”. Бившият шеф на Националното сдружение за недвижими имоти Орлин Владиков коментира за “Новинар”, че има няколко нелоялни фирми и агенции за недвижими имоти и те често използват подобни трикове, за да привлекат клиенти.

По думите му строителни фирми пък изкуствено завишавали цените на предлаганите имоти, за да могат да създават напрежение на пазара, което прогонвало инвеститори.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg