Чакаме повече германци през лятото по морето

645
Чакаме повече германци през лятото по морето

2-3% повече немски туристи можем да очакваме през това лято по Черноморието, пише днес вестник „Монитор“. Това прогнозира Валентин Йосифов, заместник-председател на Съюза на инвеститорите в туризма и управител на ТУИ-България. Факт е, че немският пазар нито драматично спада, нито драматично расте. Британският пазар, поне във фирмите на ТУИ, се развива на нивото от миналата година с тенденция също леко да го надмине, докато на скандинавския пазар има спад в записванията, допълни той.

Според представителя на немския туроператор в България причините за намаляването на броя на туристите от скандинавските страни са в няколкото инцидента със смъртни случаи и изнасилвания. Пресата в тези страни злоупотреби с тези случаи, търсейки сензацията. Освен това някои скандинавски туроператори налагат България като дестинация за т. нар. "алкохолен туризъм", добави Йосифов.

Статистиката на ТУИ показва, че немските туристи са 33% от почиващите по Черноморието. Скандинавците имат дял от 25%, а британците - 20 на сто. Доста по-малко 5 и 3% е делът на белгийците и холандците. Останалите проценти се падат на представители от почти всички други страни от ЕС.

Според Йосифов в световен мащаб има отлив от пакетни пътувания и това се дължи на интернет и нискотарифните авиокомпании. Въпреки това в някои страни като Германия, например, има нарастване от 2-3 на сто на този вид почивки в чужбина.

Хотелите в България не отговарят на категориите си, каза още представителят на ТУИ у нас. В момента за нас, като туроператор, е най-трудно да сключим договор с тризвезден хотел. В България всички строят само четиризвездни хотели и тук-там някой петзвезден. 75% от четиризвездните хотели са всъщност тризвездни хотели с по-големи стаи. Мебелите, покривките и пердетата обаче не правят хотела. Най-важното за нивото на един хотел е обслужването. Звездите са много условни, добави той.

Йосифов определи като глупост идеята да се въведат минимални цени на нощувките. Тезата се лансира от някои хора, които постоянно твърдят по медиите в България, че продаваме на безценица нашата туристическа база, уточни той. Няма нищо по-непродаваемо на този свят от едно хотелско легло, останало за една нощ празно. Ние живеем в условията на изключително реална пазарна икономика. Всичко е въпрос на търсене и на предлагане. В момента предлагането в България насища търсенето на такова ценово ниво, което може да бъде достигнато при изградения от България имидж, добави представителят на ТУИ за България.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 666.740 0.00%
  • BGREIT 114.650 0.00%
  • BGTR30 549.460 0.00%
  • BGBX40 130.460 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1836 1.1837
  • GBP/USD 1.3425 1.3426
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9846 0.9848
  • USD/CAD 1.2808 1.2810
  • AUD/USD 0.7668 0.7670
  • USD/BGN 1.6522 1.6525
Ask Bid
  • DOW JONES 24601.97 24605.97
  • S&P500 2663.86 2664.36
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5398.32 5400.32
  • DAX 13129.91 13131.91
  • FTSE 100 7501.22 7502.72
  • ПЕТРОЛ 56.75 56.80
  • ЗЛАТО 1256.65 1257.15
  • СРЕБРО 16.09 16.12

Видео