Централна гара срещу стари релси. Това ще заменят помежду си транспортното министерство и Столичната община. Сградата на гарата си е държавна и сега, но терените около нея са смесени - общински и държавни.

Трасетата на старите релси, които опасват София през Борисовата градина, пък са публична държавна собственост и са включени в капитала на Национална компания "Железопътна инфраструктура", съобщава в. Стандарт в днешния си брой.

По замяната е постигнато принципно съгласие, но все още няма уточнени срокове, съобщи зам.-министърът на транспорта Георги Петърнейчев. Договарянето между двете институции е започнало по инициатива на главния архитект на София Петър Диков. По думите на Петърнейчев в момента се прави оценка на имотите, след което ще стане възможна и размяната.

Три са трасетата, които общината иска да използва. Едното от тях пресича голям терен в Зона Б-5, на който по план трябва да се изгради парк "Възраждане". Релсите ще се махнат, защото минават през средата на парцела и пречат, обясни арх. Диков. Другият железен път минава през гара "Пионер" и стига до Цариградското шосе. За там имаше идея да се направи железница.

Третото трасе пък тръгва от болница "Токуда" до ул. "Сребърна". На мястото на релсите ще се строи шосе, което ще е успоредно на бул. "Вапцаров" допълни архитект №1.

Държавата пък ще добие пълен контрол върху бъдещия конкурс за реконструкция на Централна гара, който се оценява на десетки милиони в евро. Непосредствено до гарата испанска фирма ще строи мол и комплекс от жилища и офиси.