Дъжд от промоции за Великден обещаха най-големите хранителни вериги у нас. Специалните празнични намаления в кризата бяха обявени по време на кампанията "Великден безопасен", организирана от земеделското министерство и в. "Стандарт". Тя е под патронажа на министър Мирослав Найденов.

Всеки ден правим промоции на различни стоки, ще има такива и точно преди Великден, каза маркетинг мениджърът на "Билла България" Бойко Сачански. Той уточни, че веригата предлага собствени марки. Цената им е много по-ниска, а за качеството се грижат специално назначени инспектори и ветеринари.

"Търговците могат да купуват без ограничение от промоционалните продукти на нашата компания", съобщи пък Елена Симеонова от "МЕТРО Кеш енд Кери". Според Симеонова добрите цени, които предлага хипермаркетът, дават възможност на търговците да въведат така наречения хепи ауър - час, в който се предлагат различни бонуси на клиентите.

Клубни карти са третият вариант, който предлагат големите магазини, за да привличат клиенти с по-ниски цени. Почти всички дават отстъпка при закупуване на повече от един продукт от даден вид.

Над 30 производители и вносители на храни и напитки, представители на големите вериги, браншови и потребителски организации подписаха вчера в грандхотел "София" великденски пакт за безопасност и качество на храните в дните на голямото пазаруване преди Великден.

"Има достатъчно яйца и пилешко, те ще бъдат на ниски цени за Великден", увери шефът на Съюза на птицевъдите Борис Стоименов. Според него по Възкресение можем да изяждаме 4-5 яйца на ден, но средното потребление на седмица трябва да е около 6 броя.

Внимавайте, когато пазарувате, за да не ви излъжат в кантара или с цените, призова пък шефът на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров.

Четири са основните нарушения, които откриват инспекторите около празниците. Най-честото е продукти да се пробутват като здравословни, а да съдържат голямо количество захар и консерванти. Потребителите трябва да са нащрек за грамажа, както и за цените, по които се таксуват стоките.

"Случва се в момент, когато хората пълнят количките и купуват стоки за повече пари, да се появява разлика между обявените на щанда цени и реалните, по които се таксува стоката", предупреди Лазаров. Хората трябва да внимават и за продукти ментета на известни марки, които най-често се предлагат от амбулантни търговци на улицата.

Ще има непрекъснат контрол от наша страна за нарушения по празниците, увери шефът на ветеринарния контрол Йордан Войнов. Екипите му правят непрекъснати хайки за агнешко от багажника и мляко, което се продава в съмнителни буркани направо на тротоара. Според него хората да знаят и търсят правата си, а медиите са тези, които трябва да ги научат.

Източник: в. Стандарт