Наред с ревизията по министерства новата власт започна проверка и в Народното събрание. Оказа се, че прокуратурата не е била сезирана напразно за далаверите, които бившата администрация на парламента е въртяла с обществените поръчки.

Дори домашните любимци на тройната коалиция са били с привилегии. Депутатски кучета и котки масово се возели в лимузините на парламента, пише "Стандарт". Ангорските писани на Анели Чобанова от НДСВ даже разкъсали кожения салон на мерцедес.

Наложило се скъпо претапициране, разкриха източници от администрацията на Народното събрание. Друг депутат пък качи в парламентарна колата аржентинския си дог, без той да е с него, разказа Петър Енев, шеф на гаража в НС. Шофьорът беше в стрес да не би кучето да му откъсне врата, допълни Енев.

Пълна проверка на администрацията на парламента прави прокуратурата от няколко дни.

Бензинова афера за половин милион лева в парламента. Това откри прокурорската проверка в депутатския гараж. Според пътните книжки лимузините на народните представители горят бензин като танкове.

Проверката в парламента тръгна ден след като депутати от ГЕРБ спипаха бившия вече главен секретар на Народното събрание Огнян Аврамов в опит да изнесе документи от сградата. Ден по-късно започна проверка на цялата администрация.

В началото на седмицата прокурори и следователи влязоха в канцеларията на Народното събрание и започнаха да събират отчетни документи и папки с обществени поръчки. Ден по-късно те направиха и комплексна проверка на гаража на Народното събрание, където също има съмнения за престъпления.

Първото, което лъсва от проверката, е надписване на почти двоен километраж на лимузините, които са возили депутатите от стария парламент. Разчетите показват, че за първите 11 месеца на 2008 г. народните избраници от 40-ото събрание са похарчили близо 1 милион лева за гориво. С лични и служебни автомобили, за сметка на парламента те бяха навъртели над 6 милиона км. Това прави 480 обиколки на Екватора.

Според разследващите администрацията е харчила и безразборно пари за измислени командировки със знанието на депутати от бившата тройна коалиция. Разследването е установило още, че със служебни автомобили са возени необосновано хора от парламентарната администрация - секретарки и близки до екс главния секретар Огнян Аврамов.

Веднага след първоначалната информация стана ясно, че началникът на парламентарния гараж Петър Енев ще бъде пенсиониран. В момента той е в болнични, показа проверка на "Стандарт". "Сигурно ще протака, колкото може, за да спаси кожата", твърдят запознати. "Няма такова нещо, в понеделник съм на работа, така че ще могат спокойно да ме пенсионират", коментира Енев.

Шефът на депутатските шофьори се води за доверен човек от обкръжението на бившия главен секретар Огнян Аврамов и ексшефа на НС Огнян Герджиков. И новата власт е решила той да бъде пенсиониран, тъй като е на 65 години, споделиха гербери.

"В момента наистина тече проверка на гаража на Народното събрание", обясни и.д. шеф на парламента Лъчезар Иванов. Народните представители не ползват никакви лимузини, допълни още Иванов. На тях могат да се возят само по работа тези, които заседават в комисиите. Засега е прекъсната практиката депутатите да обикалят на държавна сметка из регионите си.

В ревизията, която тече в момента в парламентарния гараж, може да се проверяват харчовете "Гражданска отговорност" на депутатските лимузини. За тази година обществената поръчка за 116 МПС-та (сред тях 55 мерцедеса и 23 БМВ-та) са дадени 160 хиляди лева.

В сумата обаче влизат и застраховките срещу пожар и природни бедствия на парламентарни сгради. Народното събрание е възнамерявало да пръсне и 3.6 млн. лв. за изграждане на подземен гараж под сградата на бившия Партиен дом. Предвидени са места за около 300 коли.

Парламентът е заделил 180 хиляди лева за изработване на архитектурни скици на съоръжението. Така сумата набъбва до 4 млн. лв. Още 180 хил. лв. са предвидени и за строителния проект и прединвестиционното проучване за изграждането на втори гараж под другата сграда на площад "Народно събрание". Близо един милион лева е заделен през 2009 г. за гориво на колите. И още 150 хиляди лева за техническа поддръжка.

Източник: в-к „Стандарт"