До лятото Столичната община ще сложи край на хаоса във външната реклама. Този срок си дават общинарите, за да проведат конкурс за даване под наем на местата за билбордове и други рекламни елементи.

Конкурсът ще е за 10 г., а докладът за старта на процедурата трябва да бъде разгледан на 17 март, съобщи вчера общинският съветник от ГЕРБ Елен Герджиков.

"Подготвя се документацията. След промените в Закона за общинската собственост, заради които отложихме конкурса, външната реклама ще се даде под наем за 10 вместо за 5 г.

Така общината ще получи по-високи приходи, а фирмите ще направят по-големи инвестиции в по-хубави съоръжения", обясни Герджиков.

Лицензиран оценител вече изчислява колко по-високи да са стартовите цени на конкурса, който е разделен в 2 пакета - за елементи до 4 и до 12 кв. м. Първоначалните планове бяха общината да получава поне 6 млн. лв. годишно от около 1100 съоръжения.

Според Герджиков процедурата ще се обяви до месец, а след още 2 месеца ще са ясни резултатите.

"Основната цел на конкурса не е толкова общината да печели, а да се сложи ред. Наемателите ще трябва да поставят съоръжения по типов проект. Така всички ще са еднакви по вид, дизайн, размер и цвят", заяви главният архитект на София Петър Диков.

До дни се очаква трите най-големи асоциации за външна реклама да решат колко по-високи обезщетения ще плащат на общината за ползването на нейни имоти до провеждането на конкурса.

Източник: в. 24 часа