“България Ер” ще вложи 60 млн. евро през 2008 г., за да изпълни ангажиментите си по привационната програма. Това съобщи за Монитор Димитър Павлов, главен изпълнителен директор на авиокомпанията. Парите ще бъдат вложени в инфраструктура, осъвременяване на самолетния парк и подобряване на услугите, предлагани от фирмата.

Още в началото на годината ще започне мащабен интериорен ремонт на всички самолети на националния превозвач. За радост на пътниците, ще бъдат закупени и монтирани изцяло нови седалки. Ще се увеличи пространството за пътниците и усещането за комфорт ще бъде осезателно и видно.

Павлов допълни, че в компанията усилено работят по създаването на собствен кетъринг, който ще гарантира постоянното качество на предлаганите на борда храни. Въпреки увеличаващата се тенденция превозвачите да предлагат все повече традиционни по време на полета услуги срещу заплащане, “България ер” ще продължи да сервира безплатно храна и напитки на пътниците си, увери Димитър Павлов. В момента компанията доставя модерна посуда от един от най-добрите производители на самолетни еднократни съдове за храна.

Все още не е решено с какви самолети ще оперира “България ер”, след изтичането на лизинга на настоящите. “Преговорите с нито един авиопроизводител не са затворени.” ­ поясни Павлов. Самолетният парк на компанията е вече належащо да бъде увеличен, допълни той, като по всяка вероятност още през 2008 г. ще бъдат набавени още два-три самолета. Вероятно е още до края на февруари да бъде избран новият доставчик за предвиденото цялостно преоборудване на националната ни авиофлотилия. Пак през 2008 г. изтича наемният период на единия “Боинг” 737-300.

Сред основните задачи на националния превозвач е да стигне до стратегическото решение с кой от световните алианси да търси обединение. Преди да се случи това обаче, пак в изпълнение на приватизационната програма “България ер” трябва да се стабилизира и да разшири своите дестинации, както и честотата на полетите до най-популярните от тях. За 2007 г. всички анализи сочат стабилен растеж, но финансовите резултати още не са уточнени. Според предварителните прогнози, от авиопревозвача очакват ръст в броя на пасажерите от около 7%.

Присъединяването към някой от световните авиационни алианси е неизбежно, коментира Павлов, но то трябва да бъде съобразено с интересите на “България ер” и да бъде запазена идентичността й.

Заявените от изпълнителният директор планове на компанията за възраждането на карго авиацията според него ще се осъществят в рамките на идните 3 до 5 години. Тъй като голяма част от авиопарка е наша собственост, поясни той, при закупуването на нови самолети, част от настоящите ще бъдат преоборудвани като карго машини.

Протестите за заплащане на пилотите и летателния състав с които бе съпроводен процесът на приватизацията е вече в миналото, поясни Павлов. До този момент заплати не са намалявани, а добри финансови резултати на компанията ще гарантират и ръст в заплащането, обеща той.