Инвестират 60 млн. евро в “България ер” през 2008 г.

827
Инвестират 60 млн. евро в “България ер” през 2008 г.

“България Ер” ще вложи 60 млн. евро през 2008 г., за да изпълни ангажиментите си по привационната програма. Това съобщи за Монитор Димитър Павлов, главен изпълнителен директор на авиокомпанията. Парите ще бъдат вложени в инфраструктура, осъвременяване на самолетния парк и подобряване на услугите, предлагани от фирмата.

Още в началото на годината ще започне мащабен интериорен ремонт на всички самолети на националния превозвач. За радост на пътниците, ще бъдат закупени и монтирани изцяло нови седалки. Ще се увеличи пространството за пътниците и усещането за комфорт ще бъде осезателно и видно.

Павлов допълни, че в компанията усилено работят по създаването на собствен кетъринг, който ще гарантира постоянното качество на предлаганите на борда храни. Въпреки увеличаващата се тенденция превозвачите да предлагат все повече традиционни по време на полета услуги срещу заплащане, “България ер” ще продължи да сервира безплатно храна и напитки на пътниците си, увери Димитър Павлов. В момента компанията доставя модерна посуда от един от най-добрите производители на самолетни еднократни съдове за храна.

Все още не е решено с какви самолети ще оперира “България ер”, след изтичането на лизинга на настоящите. “Преговорите с нито един авиопроизводител не са затворени.” ­ поясни Павлов. Самолетният парк на компанията е вече належащо да бъде увеличен, допълни той, като по всяка вероятност още през 2008 г. ще бъдат набавени още два-три самолета. Вероятно е още до края на февруари да бъде избран новият доставчик за предвиденото цялостно преоборудване на националната ни авиофлотилия. Пак през 2008 г. изтича наемният период на единия “Боинг” 737-300.

Сред основните задачи на националния превозвач е да стигне до стратегическото решение с кой от световните алианси да търси обединение. Преди да се случи това обаче, пак в изпълнение на приватизационната програма “България ер” трябва да се стабилизира и да разшири своите дестинации, както и честотата на полетите до най-популярните от тях. За 2007 г. всички анализи сочат стабилен растеж, но финансовите резултати още не са уточнени. Според предварителните прогнози, от авиопревозвача очакват ръст в броя на пасажерите от около 7%.

Присъединяването към някой от световните авиационни алианси е неизбежно, коментира Павлов, но то трябва да бъде съобразено с интересите на “България ер” и да бъде запазена идентичността й.

Заявените от изпълнителният директор планове на компанията за възраждането на карго авиацията според него ще се осъществят в рамките на идните 3 до 5 години. Тъй като голяма част от авиопарка е наша собственост, поясни той, при закупуването на нови самолети, част от настоящите ще бъдат преоборудвани като карго машини.

Протестите за заплащане на пилотите и летателния състав с които бе съпроводен процесът на приватизацията е вече в миналото, поясни Павлов. До този момент заплати не са намалявани, а добри финансови резултати на компанията ще гарантират и ръст в заплащането, обеща той.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 727.680 1.11%
  • BGREIT 117.270 -0.34%
  • BGTR30 566.530 0.43%
  • BGBX40 138.330 0.88%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1794 1.1795
  • GBP/USD 1.2797 1.2799
  • USD/JPY 109.1260 109.1380
  • USD/CHF 0.9654 0.9656
  • USD/CAD 1.2589 1.2590
  • AUD/USD 0.7893 0.7894
  • USD/BGN 1.6581 1.6584
Ask Bid
  • DOW JONES 21807.82 21811.82
  • S&P500 2442.41 2442.91
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5117.77 5119.77
  • DAX 12187.79 12189.79
  • FTSE 100 7370.56 7372.06
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1288.30 1288.80
  • СРЕБРО 17.01 17.04

Видео