Днес ще се отворят тръжните документи за избор на изпълнител на строителството на отсечка от Оризово до Нова Загора на автомагистрала “Тракия”. Това съобщи вчера новият изпълнителен директор на Национална агенция “Пътна инфраструктура” (НАПИ) Димитър Иванов.

Според изискванията на Закона за обществените поръчки конкретните оферти с цена няма да бъдат обявявани, а те ще бъдат съобщени само на участниците, отговарящи на всички обявени условия на търга. Трябва да се направят законови промени, за да може да се обнародват офертните цени, уточни той.

В момента се подготвя процедурата за търга за следващия лот от автомагистрала “Тракия” от Нова Загора до Ямбол, съобщи още пътният шеф. 28 фирми вече са купили тръжни документи. Последната отсечка, която трябва да бъде достроена, е от Ямбол до Карнобат. За нея ще обсъждаме типизация на договорите с изпълнителя, за да можем да ги прекратим при неизпълнение. Процедурата за последната отсечка на недостроения от десетилетия аутобан ще бъде открита през ноември, уточни Иванов.

Автомагистрала “Марица” ще бъде изграждана само на един етап, съобщи още новият шеф на Национална агенция “Пътна инфраструктура”. Строителството ще се финансира по оперативна програма “Транспорт”. Друг аутобан в южната част на страната - “Струма”, ще се доизгражда на още 2 етапа, добави той.

6-месечно забавяне от графика на изграждането има на автомагистрала “Люлин”, информира пътният шеф. Според него причината е заради слабости в проектния мениджмънт на турската фирма изпълнител на обекта. От НАПИ са изготвили план, който строителите трябва да реализират и да се опитат да догонят изоставането. От агенцията контролират ежеседмично обекта. За пътния възел край гара Яна и новия път от Кърджали до Подкова ще се правят нови търгове.

Шефът на НАПИ съобщи още, че агенцията има неизплатени 32 млн. лв. на фирми, изпълнили проекти за строителство и ремонт на пътища. За цялата година ще ни трябват 382 млн. лв., а досегашният ни бюджет е 272 млн., уточни той.

Новата агенция ще търси 5 млн. за изграждане на информационна система за поддръжка на пътната мрежа. Тя ще бъде готова най-рано след година и ще включва регистър на фирмите, наети да се занимават с това. Тази зима снегът ще чистят същите фирми от миналата година. Димитър Иванов се закани да се правят снимки на материалите за зимна поддръжка, купени от тях, за да няма измами.

Източник: вестник "Монитор", Снимка: БГНЕС