Конкурираме се с Румъния за туристите от Китай

412
Конкурираме се с Румъния за туристите от Китай

Румъния първа подава ръка към Китай за осъществяването на двустранен туризъм още през 2003 г., докато България изчака първата крачка да бъде направена от китайците. Едва през миналата година страната ни официално бе включена от Пекин в списъка на предпочитаните дестинации.

След политическите промени в страните от бившия соцблок, Китай застава в изчаквателна позиция по отношение политиката, която всяка от тези страни ще предприеме към страната им. Румъния достатъчно рано проявява активност и се включва в списъка на желаните туристически дестинации. Според правилата на китайската държава, само посочените на държавно ниво страни могат да са посещавани от китайски граждани за туризъм. През това време България не предприема абсолютно нищо.

Към 2007 г. са завършени всички официални преговори на държавно ниво, инициирани от китайската страна. По време на последното туристическо изложение в Шанхай, на което за първи път присъства Държавната агенция по туризъм (ДАТ), не се появи нито един български туроператор, споделиха тогава от агенцията за „Монитор".

Интересът на китайците към страната ни обаче е много голям, особено към празника на розата в Казанлък, обясняват китайските туроператори. В отговор на тази нужда от Съюза на инвеститорите в туризма (СИТ) са готови с откриването на първия български туристически офис в Пекин. Всичко, свързано с неговото стартиране, е подготвено, но поради огромната заетост на целия китайски народ с предстоящата олимпиада официалният му старт ще бъде даден през октомври.

Туристическият център ще бъде оглавен от бившия търговски представител Стоян Николов, който е с 20-годишен опит в Китай. Той обясни за "Монитор", че страната ни е интересна и привлекателна за китайските туристи с природата, водата и историческите си обекти. Китайците са любознателни и дружелюбни хора, които не пропускат всяка възможност да посетят исторически обект, да споделят преживяването с цялото си семейство и с приятели. Затова досега вътрешният туризъм в страната е с най-висок дял. Но когато искат да опознават света, китайците тръгват към Европа.

Си Дзюн, мениджър на компанията China International Tourist Service, разказа за "Монитор", че Франция е топдестинация за китайците. Причините са две: отлична реклама в Китай и директни полети. И докато в древността всички пътища са водели към Рим, за китайците всички полети кацат в Париж. Този град дава на местните туристи почти всичко едновременно - поясни Дзюн - история, култура, мода, класа. На едно място китайците обаче се задържат само три дни. Размерът на европейските държави се равнява на една тяхна провинция и те нямат психологическата спирачка, че изминават много път. Тяхната следваща любима дестинация е Италия.

Около 5% ежегоден ръст на туристи бележи компанията на Си Дзюн. Всяка нова дестинация се радва на повишен интерес и затова рекламните послания се разпространяват чрез телевизия, туристически списания. Медийният план се изготвя съвместно между двете страни. Китайците много вярват на телевизията и документалните филми са най-добрата реклама. Фирмите, които ще се занимават с туризъм между двете страни, се съгласуват по списък на държавно ниво, но след това те сами контактуват помежду си. Туристите обикновено пътуват семейно.

Си Дзюн се зарадва на въпроса на "Монитор" дали китайски деца не биха идвали на лагер в България. Това е великолепна възможност! От българската страна ще се очаква безукорна сигурност и възможност децата да усвояват нови знания и умения. Китайците биха отделили по 12 хил. юана (2400 лв.) да изпратят детето си в интересна ваканция.

Засега издаването на визи за туристите изглежда отлично организирано, защото отнема само една работна седмица.

Снимка: БГНЕС

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg