Мамят с ол инклузив по морето

847
Мамят с ол инклузив по морето

В пика на кризата нагли хотелиери по морето дерат по 10 кожи от клиентите си, вместо да ги ухажват, за да дойдат пак. Собственици на заведения също прилагат всякакви брутални номера, за да надуват сметките и да мамят все по-малкото туристи. Не остават по-назад и таксиджиите, които си определят тарифи на око и често вземат по 10 лв. на километър.

Вместо да се съобразят с тежката икономическа обстановка, всички тези категории "професионалисти в бранша" продължават да действат на принципа "ден година храни". И изглежда, целта им е, ако може, туристът просто да си остави парите на рецепцията и веднага да си ходи.

Пристигналите на море гости с невероятни промоции за почивки изведнъж се оказват в капан. При настаняването става ясно, че изгодните цени са били валидни за март или октомври и хората трябва да доплащат за летните месеци.

Други пък разбират на място, че трябва да сменят 2-3 хотела за седемдневна промоция, за да се запълвала легловата база. За тази "екстра" летовниците са поставени пред свършен факт.

Трети, пристигнали с привлекателни оферти за 35 лв. на легло в двойна стая, научават на рецепцията, че трябва да плащат и комунална такса. Ако пък са и с малко дете, дължат по още 23 лв. на ден.

Модерният през последните години ол инклузив на много места е в побългарен вариант. След като уж всичко е включено предварително в цената, чужденецът изведнъж научава, че е платил само за нощувки и храна. И че за чадър и шезлонг на басейна трябва да се бърка допълнително между 5 и 7 лв. на ден. В някои случаи от предплатения пакет се изключват и напитките, защото туристите злоупотребявали и се наливали денонощно.

Родни тарикати стигат и дотам, че да печелят от минералната вода, като я подменят с чешмяна. Така прецакани туристи по схемата "български ол инклузив" си тръгват уверени, че никога повече няма да дойдат у нас.

При наемането на частни вили или стаи пък се прилага друг вид измама. Ниската цена се обявява за едно легло, но туристът е принуждаван да плаща всичките 3-4 в стаята.

В пика на сезона пазарът е залят с хиляди обяви, които обещават морски изглед и лукс само срещу 10-15 лева! Това обаче е само в рекламата. Собствениците "случайно" пропускат да споменат дали обявената цена е за легло или за стая и когато летовниците пристигнат на място, разбират, че са излъгани.

Обиграни хотелиери и ресторантьори прилагат всякакви номера, за да дерат клиентите си. Най-често срещаният трик е с допълнително начислена такса за кабелна телевизия, която естествено никъде не е обявена. Едва когато си е събрал багажа и си тръгва, туристът бива неприятно изненадан на рецепцията с новината, че дължи още 30-ина лева. Обяснението е, че кабеларката, която е гледал, струва по 3 лева на ден.

Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е умишлено заблуждаващите реклами, които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални.

Кръчмите с наточени брадви

Капанчета и ресторанти по морето също посрещат туристите с "наточени брадви". Нищо неподозиращите гости широко отварят очи, едва когато им представят сметката. Например цаца за 1.20 лв. е атрактивна цена, но при внимателен прочит на менюто неприятната изненада е, че става въпрос само за 100 г. При 300 г е 3,60.

Все по-чест трик е в менюто да се поставя подвеждаща снимка на ястието. Ако видите няколко апетитни рибки за 2,60 лв. или пълнени чушки по 1,80, внимателният прочит ще покаже, че става въпрос само за една бройка. Редовен номер на капанчетата е и намаленият грамаж.

Друг обичаен трик е евтините ястия винаги да са свършили и туристите трябва да поръчват от основното меню, където гозбите са 2-3 пъти по-скъпи.

Успешно се прилага и номерът с надписване на сметката. Ако не си носите калкулатор, ще платите двойно повече. Ако пък клиентът поиска ревизия на сумата, сервитьорът без капка срам обяснява, че е объркал сметките със съседна маса.

Номерът с размазани цифри в менюто е класика в жанра. Цените са написани с флумастер върху гланцирана хартия, което лесно замъглява написаното. Така на финала ще разберете, че порцията калмари, която сте поръчали за 3.50, струва 8.50 лв. Картофите от 1.80 пък всъщност са по 4.80 лв.

Таксиджиите № 1 по измами

Таксиджиите по морето също са тежък бич за туристите. Такова нещо като "тарифа" там няма. Бакшишите возят кой за колкото свари. Цената се определя на око, според това как изглежда клиентът.

Неориентираните чужденци плащат най-много. Ако пък набитото око на таксиджията прецени, че някой е подпийнал, тогава курсът може да коства и половин заплата. Най-много са жалбите срещу шофьори в Слънчев бряг. Там дерат зверски, но никой не ги закача.

От рекета вече се интересуват и дипломати. Само преди седмица посланикът на Норвегия Тове Скарстейн попита кмета на Несебър Николай Димитров какво прави общината срещу такива таксиджии. Градоначалникът трябваше да отговаря на същия въпрос и миналото лято, когато няколко чужди дипломати пристигнаха в Несебър и поставиха ребром въпроса.

Такситата в курорта обаче продължават да работят безпроблемно и да прибират по десетачка на километър, а понякога и повече.

Тръгнаха хайки за нагли търговци

С по 5 бона глоба може да олекне всеки хотелиер, който мами клиентите си. За това предупредиха от Комисията за защита на потребителите.

По морето в момента има проверяващи екипи на комисията, които само за последния месец са съставили над 10 акта на такива собственици. Всички те могат да олекнат с 1000 до 5000 лв. Има и осем приемни за гражданите, които приемат сигнали за нарушения буквално на плажа, разказаха летовници. Така в комисията смятат, че по-лесно ще се установяват измами и нарушения и ще се възстановяват щетите на излъганите клиенти.

Повечето санкции на хотели са наложени заради фалшиви реклами, които умишлено подвеждат туристите.

"Най-често се сблъскваме с некоректни обяви, които заблуждават хората. Масово по сайтове и брошури се предлагат атрактивни и луксозни хотели, а когато направим проверка на място, установяваме, че става въпрос за обикновени стаи в къща за гости или частни квартири. В други случаи се злоупотребява с категорията на хотела. Малки семейни хотелчета с категория една или две звезди се рекламират като тризвездни в интернет сайтове", заяви за "Стандарт" Николай Стойков, шеф на Комисията за защита на потребителите в Бургас.

Много заведения също падат под ножа. Те плащат глоби за маломерни порции и некачествена храна. Нелоялните търговци също се бъркат за триковете си с глоби в размер на 1000 до 5000 лева, предупредиха още от комисията. Тук най-често става дума за калпави стоки, които се предлагат за маркови, както и за фалшиви промоции, обясниха експертите.

Ако граджаните станат жертва на измами, нека се обърнат към горещия телефон на Комисията за защита на потребителите - 0700 111 22. На него денонощно може всеки да подаде сигнал за нередност, обясниха от комисията. След това задължително нейни експерти ще направят проверка и ще глобят нарушителите.

Източник: в-к „Стандарт"

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

турист
# 0
10:08 | 21 August 2009
не е пораснал още толкова българския "бизнесмен" за да прави качествен бизнес... майната им на всички и да фалират щом като не знаят как се прави
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg