Бомбите менте са най-новото оръжие във войната между моловете. Иначе битката за повече клиенти не е от вчера, а арсеналът е разнообразен - от промоции, през джебчийки, до мотористи хулигани, признават самите търговци.

Колко солено излиза телефонният терор, който опразни два мола в София - петък, неделя и вчера, никой не може да изчисли. Факт е обаче, че "атентатите" стават във време, когато из търговските центрове има най-много хора и се правят сериозни обороти, пише вестник "Стандарт".

"Когато е затворено в почивния ден, хората лесно ще се пренасочат към друг търговски център, а загубите са за нас", вайкат се търговци от единия мол, който стана мишена на мнимите терористи. В момента в София шопинг центровете са пет, а в събота отваря врати още един. И търговците се боят, че бясната надпревара за оборот преди празниците ще предизвика още удари под кръста.

Моловете в столицата най-често крадат кадри или идеи за промоции и хепънинги от конкуренцията. По морето обаче са по-хард. В Бургасq напримерq се говори, че търговци пускат на конкурентите си групи с джебчийки.

Така свалят с един куршум два заека. Хем мениджърите харчат пари за охрана и камери, хем преджобените клиенти спират да ходят в мола. В София са по-изтънчени. Вместо крадли, пускат рокери, за да си направят реклама.

Първо през 2010 г. трима мотористи се повозиха из мола на бул. "Стамболийски", а кадрите от случката обиколиха сайтовете за видеообмен. През юни екшънът се повтори, само че на бул. "Цариградско шосе".

Тогава шампионът Ангел Караньотов и негов приятел взривиха YouTube с гонка по ескалаторите, която събра очите на посетители и охрана. А софиянци решиха, че родеото е по случай отварянето на поредния магазин в мола.