Да се прекрати договорът с изпълнителя на магистрала Люлин - турския консорциум МАПА-Дженгиз, и родни фирми да довършат аутобана. Това предлагат от браншова камара Пътища в отворено писмо до премиера Бойко Борисов.

Договорът с чуждите компании може да бъде прекратен незабавно по клауза 15 по договорите FIDIK, по която се строи аутобана. По нея възложителят може да отстрани изпълнителя и да избере нова фирма без търг или конкурс, който да забави работата, обясни шефът на камарата Румен Йовчев.

Ако това бъде направено до седмици, може да се създаде организация и родни компании, които да построят Люлин до края на годината. Фирмите ще си поделят работата, така че да я свършат възможно най-бързо, обясни Йовчев.

За три години са построени едва 40% от магистралата, а качеството не е на ниво, каза той. Трябва да се вземе решение за прекратяване на договора, ако има достатъчно основания за това, обясни и зам.-председателят на камарата Валентин Зарев.

Родните компании могат да се сдружат и да довършат пътя в рамките на заложената цена, така че да не загубим финансирането по програма ИСПА, категоричен бе Зарев. За пореден път турските компании оправдават закъсненията, вместо да признаят професионалните си грешки, става ясно от писмото на пътния бранш до премиера.

Очакваме да организирате среща, на която да ви запознаем подробно и експертно и с предпроектирането, и с качеството на строителство, и с необяснимото мълчаливо присъствие на инженер-консултанта на обекта, се казва документа. Преди дни Бойко Борисов даде ултиматум на турските фирми да изработят точен график на бъдещата си работа до 20 януари, така че магистралата да бъде завършена в срок.

Източник: в. Стандарт