Битката за клиенти между големите вериги хипермаркети става още по-голяма - до дни на пазара бизнеса си стартира новата марка Lidl .

На 25 ноември, четвъртък, германската компания, която наскоро погълна магазините "Плюс" в България и Румъния, ще открие 14 супермаркета наведнъж - 4 в София и 10 в страната.

Още през февруари обаче само новите обекти ще бъдат вече 20-25. До няколко месеца под името Lidl ще заработят и магазините "Плюс", общо 24 в България, вече преустроени.

Все още не е ясно дали ще настъпи истерията като при старта на евтината верига Carrefour, в която се продаваше продукт, подобен на кисело мляко, за 9 стотинки.

Засега Lidl пази в тайна дали ще атакува със свръхниски цени на основните стоки. Но едно е сигурно компанията е така нареченият дискаунтър - който залага на ниските цени. Тя е част от гиганта Schwarz-Gruppe и има над 9000 магазина в 25 европейски страни.

"За нас всички са конкуренти. Дори малкият квартален магазин взема част от пая", казва пред изданието Милена Денчева - шеф на "Лидл България".

"Вместо 5 вида кетчуп ще предлагаме три, но качествени и на ниска цена. Ще може да се пазарува бързо. Хората ще знаят мястото на всяко нещо и ще могат да приключат с покупките за 5-10 минути. Ще има винаги дребни стотинки на касата, няма да ви карат да мерите продуктите сами. В Lidl ще намерите също много видове прясно изпечен топъл хляб, свежо месо и зеленчуци, както и цигари по 3.99 лв. кутията", уточнява тя.

Тези дни литовската верига "Т-маркет", която откри 31-вия си супермаркет, също обеща много стока и убийствено ниски цени.

Своя 663-ти магазин откри и кооперативната верига "Кооп", която е без конкуренция по селата.

Предстои обаче и още една голяма изненада на пазара. Към България интерес вече проявява и голямата германската Aldi.

Източник: Труд