Баровците минаха на Room Service. Все повече от известните българи избират да вечерят с приятели вкъщи вместо в известните в страната тузарски ресторанти. А причините за това са много, разказват те под сурдинка. Част от бизнесмените се чувстват по-комфортно в палатите си. Като вместо домашна храна те избират блюда от иначе любимите си ресторанти.

"Събираме се нашите си хора, поръчваме си храна от няколко ресторанта, която ни доставят вкъщи, и купонът си върви до сутринта", казват бизнесмените.

Други пък твърдят, че не ползват известните у нас ресторанти за важни срещи, защото все се натъквали на закъсали приятели, които им искали пари. Затова важните срещи правят в малки, но уютни гръцки заведения. "Там храната е различна, хората не разбират разговорите, а добрите сделки се поливат с узо и бозуки", твърдят те.

Собствениците на големите заведения у нас обаче не се притесняват от новата мода при богаташите. Те дори са доволни, тъй като взимат повече пари от клиентите си заради доставката до дома им. Освен това сметката набъбва допълнително, тъй като вместо няколко малки питиета бизнесмените поръчват цяла бутилка твърд алкохол.

Иначе ресторантьорите признават, че спад в клиентелата им има от началото на годината. След края на летния сезон обаче тя е осезаема.

В пика на кризата спад има, и то най-вече при гостите от чужбина, коментираха от управата на "Кемпински хотел Зографски". Панорамният ресторант с гледка към нощна София приема по-малки групи чужденци. "Преди идваха по 5-6 души, сега понякога само по един, случва се и двама. Българинът също е станал по-пестелив. Десет години винаги сме имали много посетители, сега нещата стоят на приливи и отливи", уточняват от "Кемпински".

В ресторанта често вечерят представители на парламента и кабинета, както и хора от бизнес елита на държавата, които обаче предпочитат все още да се хранят в заведението. "Няма проблем да приготвим храна за вкъщи, но и десет минути след приготвянето ястията се променят заради високото им качество и липсата на изкуствени добавки", коментираха още от известния ресторант.

"Храна за вкъщи предлагаме още от първия ден, в който отворихме вратите на "Едно време".

Това е услуга в помощ на клиентите ни", обясниха и от заведението на брега на езерото "Ариана". Управата на ресторанта отчита обаче по-висок брой чуждестранни гости.

"Този тип клиенти определено са повече отпреди. Вероятно причината е, че ресторантът предлага традиционна българска кухня, има програма и винаги нови неща в менюто", коментираха още от "Едно време". Въпреки повишения брой на клиенти "отвън" управителите на ресторанта също отчитат спад на родната клиентела. "Ако българите преди вечеряха 3-4 пъти седмично навън, то това вече не се случва повече от два пъти", допълниха от ресторанта.

Източник: Стандарт