След като Китайската народна република разреши на своите туристи да пътуват из Западна и Източна Европа само с една виза от 1 януари 2008г, у нас се очаква бум на китайски гости. Това съобщи за Монитор Стоян Николов, управител на туристическия информационен център в Пекин. Центърът е изцяло на издръжка на Съюза на инвеститорите в туризма (СИТ). Прогнозата е, че голяма част от тях ще са любители на хазарта, уточни Николов.

Ежегодно около 36 милиона китайци пътуват по широкия бял свят. За китайската жена е въпрос на чест да се сдобие с маркови европейски стоки. За мъжете е непоносимо, ако по време на ваканцията (и пазаруването на жената), не са посетили поне три значими културни или исторически обекта.

Затова ваканцията продължава дълго, вечерите са изпълнени с емоциите от хазарта, а дните - уплътнени от пазаруване и трупане на знания. Това сподели пред "Монитор" Соня Колтуклиева, главен секретар на СИТ. В инвестиционните планове на СИТ е заложено увеличение на бюджета за издръжката на туристическия информационен център на страната ни в Пекин.

В същото време от СИТ ще инвестират около 10 млн. лв. в превръщането на ключови исторически обекти в туристически. Докато държавата е отговорна за изграждане на основната инфраструктура, от съюза на инвеститорите поемат ангажимента да преобразят околностите на три исторически обекта по начин, който да ги направи привлекателни и удобни. Липсата на сянка през летните месеци, на чисти тоалетни, на магазини с подходящи сувенири отблъсква туристите. В рамките на 10-те милиона ще бъде вложено не само в облагородяване на предложените от проф. Божидар Димитров обекти, но и в рекламното им популяризиране. Обектите са голямата базилика в Плиска, крепостта в Перник, една от най-големите средновековните крепости на България и черквата Св. 40 мъченици във Велико Търново.

В същото време 35 хил. лв. са предвидени за озеленяване на курорта "Слънчев бряг". Слънчев бряг се превръща в българската Ибиса, коментират от СИТ.

Правилната рекламна политика води до ръст и от страна на европейските туристи, допълва Колтуклиева. Нашите СПА центровете са вече хит в Германия и до този момент с 18% са се вдигнали записванията за идната година. Добрите резултати от информационните туристически центрове на СИТ зад граница водят до увеличаване на бюджета им на 50 хил. евро. В тази сума е предвидено организирано посещение на страната ни от немски, британски и други европейски журналисти, както и посещение на български журналисти до Китай.