Околовръстното поскъпна 2.5 пъти

332
Околовръстното поскъпна 2.5 пъти

Южният обход на София е на път да запише рекорд като най-скъпото шосе в България. 4.7-те километра ще глътнат допълнителни 60 млн. лв., стана ясно от изявление на министър Асен Гагаузов вчера. Сумата ще бъде взета от бюджетния резерв за неотложни и непредвидени разходи. От фонда ще бъдат деблокирани общо 200 млн. лева, като 100 млн. са отредени за старт на строителството на магистрала "Тракия", а с другите пари ще се плаща за отчуждени имоти по трасетата на "Хемус" и Марица", пише днес вестник „Сега“.

Разширяването на околовръстното между Бояна и разклона за Симеоново, част от което вече е готово, по първоначални сметки трябваше да струва 39.3 млн. лева. В края на миналата година се заговори, че строителството много се оскъпява заради промени в проекта и заради исканите високи обезщетения от собствениците на отчуждени имоти. Голям проблем се оказаха и множеството незаконни постройки, издигнати покрай шосето.

Новината на Гагаузов вчера затвърди тези опасения. "Свят ще ви се завие, ако ви кажа колко ще струва", каза на журналистите министърът. "Сега" изчисли, че ако към "старите" 39 млн. лв. добавим новата инжекция от 60 млн. лв., проектът ще се оскъпи 2.5 пъти и цената само на 1 километър ще скочи на 22 млн. лева. Това е шокиращо, като се има предвид, че строителството на "Люлин" - най-сложната за изпълнение българска магистрала с множество виадукти и мостове, ще излезе около 7.5 млн. евро за 1 км, или под 15 млн. лева.

Гагаузов не обясни защо правителството не е предвидило допълнителните харчове за околовръстното шосе, а сега по средата на бюджетната година бърка в резерв, който е за неотложни и непредвидени разходи. Той посочи само, че парите били необходими за изграждане на ВиК тръби, колектори, детелини и други инфраструктурни съоръжения. Южната дъга се гради от консорциум с водещо участие на "Главболгарстрой", спрягана за една от близките до БСП фирми.

Министърът не обясни и защо не са предвидени навреме в бюджета за 2008 г. необходимите пари за отчуждаване на имоти покрай двете магистрали "Марица" и "Хемус". Бъркането в резервния фонд е оправдано единствено за "Тракия", тъй като концесионната сделка се провали и е логично правителството да търси спешно пари.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 665.290 0.00%
  • BGREIT 114.170 0.00%
  • BGTR30 547.850 0.00%
  • BGBX40 130.240 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1781 1.1781
  • GBP/USD 1.3397 1.3399
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9919 0.9920
  • USD/CAD 1.2840 1.2842
  • AUD/USD 0.7524 0.7526
  • USD/BGN 1.6601 1.6604
Ask Bid
  • DOW JONES 24367.30 24371.30
  • S&P500 2651.18 2651.68
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5402.64 5404.64
  • DAX 13165.77 13167.77
  • FTSE 100 7395.52 7397.02
  • ПЕТРОЛ 57.12 57.17
  • ЗЛАТО 1249.28 1249.78
  • СРЕБРО 15.85 15.88

Видео