Националната агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за доизграждане на участъците от автомагистрала "Тракия" Оризово-Бургас и Стара Загора-Нова Загора, които трябва да бъдат завършени до 2 години от подписването на договорите за изпълнение, или считано от датата на възлагане на поръчката.

Размерът на гаранцията за участие е 1.2 млн. лв., гаранцията за изпълнение е 5% от стойността на цялата поръчка и се представя от избрания за изпълнител при подписване на договора, съобщиха от агенцията.

Участниците в наддаването трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя. Освен това кандидатите трябва да представят заверени от Националната агенция за приходите копия на годишна данъчна декларация, баланс и отчет за приходи и разходи за 2005, 2006 и 2007 г., като финансовият резултат от отчета за приходите и разходите трябва да бъде положителен за последните 3 финансови години.

Ако участникът е сдружение, което не е юридическо лице, той трябва да докаже осигурено финансиране за не по-малко от 58 млн. лв. под формата на неотменима кредитна линия, гарантирана от банка.

Ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта, срокът за получаване на предложения е 14 октомври, казаха още от пътната агенция.

В средата на май правителството обяви официално развалянето на концесионния договор с португалско-българския консорциум за доизграждане на магистралата. През това време български пътностроителни фирми изявиха желание да започнат строителството със собствени средства, а впоследствие държавата да се разплати.

Според изпълнителния директор на Камарата на строителите Иван Бойков строежът на километър от магистралата ще струва над 3 млн. евро. Предварителните разчети за строежа на магистралата сочеха, че цената на километър ще е не повече от 2.7 млн. евро. Поскъпването на горивата е основната причина за очакваното увеличение на цената на километър от аутобана, обясниха експерти.

Източник: в. Стандарт