Преносимостта на номерата на мобилните телефони у нас ще се забави поне до април 2008 г. Това прогнозира изпълнителният директор на “Мобилтел” Йозеф Винацер вчера. Причината е, че все още няма пълна техническа готовност за предоставянето на услугата, обясни Винацер, цитиран от вестник „Монитор“.

Потреблението на мобилни услуги като средство за комуникация вече е неотменна част от ежедневието на хората в страните, в които оперира Мobilkom Аustria group и ролята им ще продължи да нараства. Това показват резултатите от международно проучване на института за маркетингови и социологически проучвания GfK за ползването на услугите и нагласите сред мобилните потребители в Австрия, Хърватска, Словения, България, Сърбия, Македония и Беларус.

Във всяка една от страните са били анкетирани по 400 частни и бизнес клиенти. Според проведената анкета най-голям потенциал за растеж имат компаниите от групата в Източна и Югоизточна Европа, а интересът към мобилния интернет и иновационни услуги е изключително голям, дори за пазарите с висока степен на насищане.

Проучването ни за начина на ползване на мобилни услуги от страна на потребителите в страните, където работи Мobilkom Аustria group, недвусмислено показва, че значението на мобилния телефон непрекъснато нараства. То е крайно необходимо средство, както в личния живот, така и в работата. Въпреки наличието на национални различия по отношение на достъп и услуги, напредъкът е факт във всички страни от mag. Има сериозен потенциал за растеж в близко бъдеще, откриват се впечатляващи възможности, каза Борис Немсич, главен изпълнителен директор на Telekom Austria Group и на Мobilkom Аustria.

В Австрия и България мобилният апарат вече е толкова необходим, че много от потребителите го ползват като алтернатива на фиксирания телефон: приблизително 1/3 от клиентите на мобилни услуги в двете държави нямат фиксиран телефон вкъщи. В останалите страни почти всяко семейство ползва такъв. Въпреки това, с изключение на Беларус, във всички държави приблизително всеки втори потребител би желал да спре фиксираната си линия и да говори само от мобилния апарат. И в момента повечето разговори се провеждат чрез мобилните телефони.

Подобрение в качеството на живот чрез мобилния телефон се отбелязва главно при бизнес сегмента: клиентите са особено удовлетворени в Сърбия, България и Беларус.
Може да се види също зависимост между бизнес производителността и технологичната екипировка: повече от 3/4 от анкетираните се чувстват много по-ефективни с настоящото си технологично оборудване, отколкото са били преди две години.

Потребителите навсякъде се съгласяват обаче, че най-важният отличителен белег на мобилния телефон е възможността да бъде потърсена помощ навсякъде и по всяко време. Това твърдение беше подкрепено от близо 100% от изследваните във всички държави, припомниха от Моbilkom Austria.