За поредна година безспорният победител в изготвената от European Brand Institute класация е марката Red Bull. Бикът от Залцбург е оценен на 12 млрд. евро, съобщи вестник Wirtcshftsblatt. Марката е и единственият представител на Австрия сред лидерите в Европа.

На втора позиция в престижната класация са световноизвестните кристали Swarovski. Според резултатите от проучването марката на кристалните камъчета струва почти 5 млрд. евро. Последна в топ три е най-голямата банкова група на Австрия Raiffeisen. Марката на трезора се оценява на 2.9 млрд. евро, което е с 13.4% повече в сравнение с миналата година.

В топ 10 на Австрия влизат още веригата за търговия на дребно Spar, Casinos Austria, телекомът Mobilkom, държавните железници OBB, трезорът Erste Bank, компанията за хазартни автомати Novomatic и гигантът Telekom Austria.

Общата стойност на 10-те най-ценни марки на Австрия е 34.6 млрд. евро. В сравнение с миналата година това е ръст от 6%. Стойността на топ 10 възлиза на 16.8% от БВП на страната.

Източник: в. Монитор