Нова магистрала, булевард и три двуетажни кръстовища ще се изграждат в столицата през следващата година. Това предвижда строителната програма „София: 2011", която ще бъде реализирана с европейско финансиране и заеми.

„Най-важното е, че ще успеем да свържем бул. „България" и бул. „Александър Малинов" с директно магистрално трасе. Това ще стане с изграждането на Околовръстното шосе до „Младост". Строителството трябва да започне до края на тази година и да завърши до края на 2011 г.", обясни пред „Монитор" главният архитект на столицата Петър Диков.

В момента текат търговете за избор на изпълнител на обекта. Проектът ще се финансира по оперативна програма „Регионално развитие". С построяването на новия участък от 3.62 км ще бъде завършено разширението на Южната дъга на Околовръстното шосе. Очаква се новият магистрален път да поеме поне 100 000 коли, които всеки ден минават през центъра на столицата, за да пътуват между кварталите „Люлин" и „Младост".

„Така ще се разтовари движението в центъра на града. През 2011 г. нещата в столицата ще се обърнат към видимо подобрение на транспортната комуникация. Част от затворените заради строежа на метрото участъци като например „Ломско шосе" и „Черни връх" ще бъдат отпушени", обясни още арх. Диков. Транспортните експерти очакват намаляване на задръстванията в тези райони.

Трафикът в столицата обаче ще бъде затруднен заради започването на нови обекти. Още в края на тази година трябва да стартира работата по част от проектите, които ще бъдат финансирани със заема от 88 млн. евро който Столичната община изтегли от Европейската инвестиционна банка.

„Ще започнем изграждането на кръстовища на две нива на Лъвов мост, в „Бакърена фабрика" и при Телевизионната кула. Строителството им ще продължи година, година и половина", обясни главният архитект на София Петър Диков. По думите му реализацията на обектите ще се прави без големи спирания на движението.

През следващата година трябва да стартира и строителството на южното платно на бул. „Тодор Каблешков", което ще се финансира с 11 млн. лв. от същия заем. Новото трасе ще бъде 1200 метра и ще свърже бул. „България" и ул. „Луи Айер".

„Реализацията на обекта ще стартира след изграждането на Десен перловски колектор, който се финансира по ИСПА. Така ще имаме цялостно изградена инфраструктура - канализация и нов булевард", обясни арх. Диков.

Стратегически обект номер 1 за София си остава изграждането на метрото от „Надежда" до „Лозенец", коментираха на „Московска" 33. Очаква се голяма част от обекта да бъде завършена именно през следващата година.

Така ще бъдат отпушени и част от затворените заради реализацията на обекта улици, коментират експерти.

Източник: в. Монитор