Енергото ще ни известява със SMS кога ще ни спре тока за неплатена сметка. Абонатите ще получават кратко съобщение на мобилния телефон с информация колко време им остава до крайния срок. Новата услуга ще бъде представена официално днес.

Въвежда я чешката компания ЧЕЗ, която обслужва над 1 млн. абонати и снабдява с ток цяла Западна България. Регистрацията за получаване на кратки съобщения ще е безплатна. За да се активира услугата, трябва да се попълни формуляр, в който се посочва ИТН-номер на абоната и мобилен номер, на който ще се получават съобщенията.

Абонатите на М-Тел ще могат да проверяват и текущото си задължение за електроенергия, като изпратят SMS без увеличение на цената. Възможно е занапред SMS известяването да замени фактурите, защото излиза по-евтино на компаниите и е по-удобно за клиентите, смятат специалистите.

Чешката компания беше първата, която въведе тримесечното отчитане в България, за да пести от фактури. Така известията за тока започнаха да идват веднъж на три месеца. Въпреки това сметките трябваше да се плащат всеки месец. Много от абонатите обаче забравяха в какъв срок трябва да се издължат към електрото.

Така броят на хората със спрян ток заради закъснели сметки нарасна лавинообразно. Цената за повторно пускане на тока е около 20 лв. Срещу тази сума токът се пуска до 24 часа. Експресната поръчка излиза 40.66 лв. с ДДС. На абонатите, които платят по-високата такса, токът се пуска почти веднага.

Източник: в. Стандарт